عمومیمطالب کسب و کار

در مورد دیزل ژنراتور چه می دانید؟

اگر قصد دارید برای رسیدن به اهداف خود از دیزل ژنراتور استفاده کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا این دستگاه را از زوایای مختلف بررسی کنیم و پرفروش ترین عزیز را به شما معرفی کنیم.

دیزل ژنراتور که به عنوان دیزل ژنراتور نیز شناخته می شود، دستگاهی است که موتور دیزل را با ژنراتور ترکیب می کند تا برق تولید کند. تولید برق از موتور دیزلی امکان استفاده از آن را در هر محیطی که برق در دسترس نیست، می دهد، این امر بسیاری از مشکلات را حل می کند و شرایط را در شرایط بسیار دشوار آسان می کند. قدرت این دستگاه حتی در مکان هایی که برق وجود ندارد نیز قابل استفاده است.

به عنوان مثال: هنگامی که برق در سراسر کشور در شهرهای بزرگ به دلایل مختلف قطع می شود، از دیزل ژنراتورها استفاده می شود تا زمانی که دوباره وصل شود. عدم دسترسی به دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری و در شهرهای بزرگ و یا مشاغل مختلف می تواند مشکلات و آسیب های زیادی به جان و مالی وارد کند.

معمولا کسانی که می خواهند از دیزل ژنراتور استفاده کنند با این سوال مواجه می شوند که سوخت دیزل ژنراتور چیست؟ به این معنا، دیزل ژنراتور از سوخت دیزل به عنوان وسیله ای برای تولید برق استفاده می کند که به عنوان سوخت فسیلی شناخته می شود و از نفت خام تصفیه شده به دست می آید. اما انواع دیگر ژنراتورها با استفاده از سوخت های دیگر کار می کنند و بسته به نوع آن می توانند از گاز، بنزین، پروپان و … استفاده کنند.

دیزل ژنراتور برای بیمارستان

انواع دیزل ژنراتور

ژنراتورها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به همین دلیل می توان انواع دیزل ژنراتورهای زیر را معرفی کرد:

دیزل ژنراتور اضطراری

دیزل ژنراتور اضطراری که به عنوان مولد برق پشتیبان نیز شناخته می شود، در مواقع اضطراری و زمانی که برق ملی با مشکل مواجه است استفاده می شود. این نوع دیزل ژنراتور دارای منبع انرژی مکمل بوده و می توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد. اماکن عمومی مانند: کارخانه ها، بیمارستان ها، نیروگاه ها، مراکز اداری و غیره. آنها به مقدار زیادی دیزل ژنراتور اضطراری نیاز دارند و باید یکی داشته باشند.

دیزل ژنراتور قابل حمل

دیزل ژنراتور پرتابل یا کوچک همانطور که از نامش پیداست نوعی ژنراتور برق است که اندازه کوچکی دارد و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود. بنابراین، این نوع مولد برق زمانی که به یک دیزل ژنراتور قابل حمل برای اهداف مختلف نیاز دارید، گزینه بسیار ایده آلی است.

دیزل ژنراتور ساده

دیزل ژنراتور اولیه برای زمانی است که به برق شهری یا روستایی دسترسی نداریم. این نوع دیزل ژنراتور در واقع تامین کننده تمام برق اولیه مورد نیاز است که می توان از آن در فضاهایی مانند کمپینگ، کمپینگ و … استفاده کرد.

دیزل ژنراتور دایم الکار

علاوه بر انواع دیزل ژنراتورهای ذکر شده در قسمت های بالا، نوع دیگری از ژنراتور به نام دیزل ژنراتور وجود دارد که برای تامین برق دائمی استفاده می شود. به این ترتیب ژنراتور باید به طور مداوم و بدون وقفه یا خاموشی کار کند.

دیزل ژنراتور دائمی به عنوان بهترین گزینه برای مکان هایی که به مدت طولانی به برق نیاز است و دسترسی به برق روستایی وجود ندارد، شناخته می شود.

بهترین دیزل ژنراتور ایران

ست های دیزل ژنراتور که توسط شرکت های مختلف دنیا ساخته و تولید می شوند دارای انواع مختلفی می باشند. بهترین دیزل ژنراتور در ایران انواع مختلفی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

تولید کنندگان موتور دیزل ژنراتور تبریز

دیزل ژنراتور تبریز موتورسازا ساخت این شرکت معتبر ایرانی با سابقه فعالیت طولانی در کشور و یکی از بهترین و معروف ترین برندهای ایرانی در تولید دیزل ژنراتور و تجهیزات راهسازی می باشد. ایرانی بودن این برند باعث سهولت در تهیه قطعات یدکی و تعمیر در صورت بروز مشکل می شود. در ضمن این نوع دیزل ژنراتور خانگی قیمت بسیار مناسبی دارد.

دکمه بازگشت به بالا