عمومیمطالب کسب و کار

کاربرد درام سپراتور تر برای پرعیارسازی سنگ آهن

درام سپراتورهای مغناطیسی تر (جداکننده مواد مغناطیسی از فرو مغناطیس)

درام سپراتورهای مغناطیسی تر(جدا کننده مواد مغناطیسی از فرو مغناطیس) از جمله جداکننده های مغناطیسی هستند که در مسیر مواد تر و دوغاب به منظور جداسازی ذرات آهنی میکرونیزه از غیر آهنی و فراوری کنسانتره سنگ آهن استفاده می شود.

نحوه عملکرد دستگاه

درام سپراتورهای تر عموما برای براي فرآوري آهن از مخلوط سنگ معدني، با استفاده از نوع شدت ميدان پائين، (LIMS) و نوع شدت ميدان متوسط(MIMS)، طراحی و ساخته می شوند. دستگاه سپراتور سنگ آهن دارای مخزن مدلDense Media می باشد. در اين نوع از مخازن ، مخلوط آب و ذرات سنگ معدن، پس از ورود به مخزن بطور یکنواخت در کل طول سطح درام هدایت می شود سپس مخلوط از فاصله بين بدنه استوانه و مخزن عبور كرده و ذرات آهن به دام مي افتند. همچنین باطله ها از محفظه پايين مخزن و پس از عبور از دريچه هاي مربوطه تخليه مي شوند. درام سپراتورها در طرح ها و اندازه های مختلف و استاندارد ساخته می شوند. این نوع درام ها برای جداسازی و تغلیظ نرمه سنگ آهن و همچنین تولید کنساتتره سنگ آهن یا iron ore مورد استفاده قرار می گیرند.

به صورت عمومی درام مغناطیسی به اینصورت است که جداسازی مغناطیسی به روش تر ناشی از گردش یک پوسته استوانه ایی استنلس استیل حول یه میدان مغناطیسی ثابت می باشد که آهن جذب شده بر روی پوسته درام سپراتور تا آخرین نقطه مغناطیسی گردش کرده و پس از خروج از منطقه مغناطیسی جدا می شود.

موارد کاربرد درام سپراتورهای مغناطیسی :

پرعیارسازی سنگ آهن ( مگنتیتی و هماتیتی ) : بازیابی کانیهای با ارزش مگنتیک و هماتیت در معادن سنگ آهن و …

جداسازی آلودگی های آهنی از پودرهای معدنی :آهن زدایی مواد جهت خلوص سازی و افزایش کیفیت در صنایع مختلف

جداسازی آلودگی های آهنی در صنایع شیشه و کاشی و سرامیک :حذف ذرات آهنی که با وارد شدن به دستگاههای خردایش خسارات جدی وارد می نمایند .

صنایع معدنی نظیر :آهن ، سیلس ، مس ، آلومینیوم ، سرب ، روی ، ذغال سنگ ، گچ ، شن و ماسه

صنایع :شیشه ، کاشی و سرامیک ، بازیافت ، ریخته گری ، فولاد ، صنایع غذایی

نحوه عملکردجداکننده مغناطیسی دائم درام مگنت :

جداسازی درام مگنت ناشی از گردش یک پوسته استوانه ای حول یک میدان مغناطیسی ثابت می باشد . زمانیکه مواد ورودی روی سطح درام ریزش می یابد مواد غیر مغناطیسی روی درام در مسیر طبیعی سقوط می کنند در حالیکه آهن جذب درام شده و بر روی پوسته تا آخرین نقطه حضور مگنت گردش کرده و در پشت درام تخلیه می گردند . درام های مغناطیسی در دو نوع تر و خشک در سه گر

عموما برای براي فرآوري آهن از مخلوط سنگ معدني، با استفاده از نوع شدت ميدان پائين، (LIMS) و نوع شدت ميدان متوسط(MIMS)، طراحی و ساخته می شوند. این مدل دستگاه دارای مخزن مدلDense Media می باشد. در اين نوع از مخازن ، مخلوط آب و ذرات سنگ معدن، پس از ورود به مخزن بطور یکنواخت در کل طول سطح درام هدایت می شود سپس مخلوط از فاصله بين بدنه استوانه و مخزن عبور كرده و ذرات آهن به دام مي افتند. همچنین باطله ها از محفظه پايين مخزن و پس از عبور از دريچه هاي مربوطه تخليه مي شوند. درام سپراتورها در طرح ها و اندازه های مختلف و استاندارد ساخته می شوند. این نوع درام ها برای جداسازی و تغلیظ نرمه سنگ آهن و همچنین تولید کنسانتره سنگ آهن مورد استفاده قرار می گیرند.

درام مگنت جهت جداسازی ناخالصی های آهنی از مواد ورودی مورد استفاده قرار می گیرد. درام مگنت حاصل مونتاژ 180 درجه آرك مغناطیسی در داخل پوسته ای از جنس استیل نگیر و ضد سایش كه توسط درپوش های آلومینیومی مهار شده است می باشد. مجموعه پوسته درام و درپوش با سرعت مشخصی در حال حركت به دور آرك مگنت ثابتمی باشد. زمانی كه مواد ورودی روی سطح درام مگنت شارژ می شوند، مواد غیر مغناطیسی در جلوی درام و در مسیر طبیعی سقوط می كنند، در حالی كه مواد مغناطیسی جذب مگنت درام شده و بر روی پوسته درام تا آخرین نقطه حضور مگنت گردش كرده و در پشت درام تخلیه می شوند.

درام مگنت ها می توانند در دو گروه مگنت های سرامیكی ( LIMS ) یا مگنت های نئودیم ( MIMS ) ساخته شده و سبب حصول میدان های مغناطیسی با دامنه و گرادیان متفاوت می گردند. پارامترهای قابل اهمیت در راندمان جداسازی درام مگنت شامل سرعت درام ، موقعیت تیغچه جداسازی ، نوع المان های مگنت ، تعداد قطب ها و سایز درام می باشد.

ویژگی های محصول (جدا کننده مواد مغناطیسی از فرو مغناطیس):

مزایا جداکننده مغناطیسی دائم درام مگنت:

  • تعمیر و نگهداری آسان
  • طراحی و ساختار محکم
  • قدرت جذب بسیار بالا
  • ثابت بودن شدت میدان مغناطیسی در طول زمان کارکرد
  • جداسازی اتوماتیک قطعات آهنی و بی نیاز از نیروی انسانی
  • میدان مغناطیسی از نوع دائم بدون برق و باطری
  • حداقل قطعات یدکی مورد نیاز
  • عمر طولانی

یکسوکننده ترانسفورماتور چه نقشی در درام مگنت دارد؟

یکسو کننده ترانسفورماتور، بسته به طراحی آهنربا، دمای محیط و ولتاژ ورودی برق را در آمپرهای صحیح تأمین می کند. از جمله ویژگی های ترانسفورماتور مورد نیاز برای درام مگنت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مخزن این دستگاه باید از یک محفظه فولادی کاملاً جوش داده شده به IP 65، با درب پیچ و مهره برای دسترسی به روغن و قطعات باشد. همچنین ارتفاع سنج روغن دستگاه در قسمت جلوی مخزن و شاخه تخلیه برای تعویض روغن باید روی آن تعبیه شده باشد.
  • ترمینال های ورودی AC و خروجی DC باید در محفظه ترمینال جلوی مخزن قرار بگیرند. شیپور خاموشی نیز در داخل محفظه قرار داده می شود تا ولتاژ DC خروجی را بین 5 تغییر دهد.
  • محافظت دیود با فیوزهای نیمه رسانای سریع برای عملکرد بالا استفاده می شوند. کاهش دهنده ولتاژ نیز برای محافظت از دیودها در برابر جوش سیم پیچ آهنربا هنگام خاموش شدن نصب شده است.

بلت درام سپراتور مغناطیسی (Magnetic Belt Drum Separator)

بلت درام سپراتور مغناطیسی گروه صنعتی گرادیان جهت جداسازی مواد و قطعات با دانه بندی درشت میباشد. این دستگاه اکثرا در معادن سنگ آهن و یا فرآوری سرباره های فولادی به منظور بازیابی بهینه و افزایش عیار گیری در مرحله اول جداسازی مغناطیسی مورد استفاده قرار میگیرد. ساختار دستگاه تشکیل شده از هوزینگ از جنس فولاد ضد زنگ و یک پوسته استوانه ای از جنس استنلس استیل که یک میدان مغناطیسی ثابت دارد و همچنین یک تسمه نقاله لاستیکی جهت هدایت مواد آهنی به قسمت زیرین دستگاه .

بلت درام سپراتور در دو مدل lims & mims  قابل طراحی میباشد.

از مزایای این دستگاه طراحی و ساختار استاندارد آن و ثابت بودن شدت میدان مغناطیسی در مدت زمان کارکرد است. بلت درام های گرادیان دارای عمق نفوذ بالای مغناطیسی میباشد.

  • بازیابی بهینه و افزایش عیار گیری
  • جداسازی مواد و قطعات با دانه بندی درشت
  • معادن سنگ آهن و یا فرآوری سرباره های فولادی

مشخصات

  • طراحی و ساخت در شدت میدان های مختلف
  • طراحی و ساخت در ظرفیت های مختلف
  • استفاده از قویترین و پایدار ترین مگنت ها
  • طراحی قطب بندی توسط نرم افزار پیشرفته

جمع بندی

همان طور که ملاحظه کردید درام مگنت ها در دو مدل تولید می شوند که کاربردهای وسیعی در جداسازی اشیای فلزی و دارای میدان مغناطیسی دارند. البته ممکن است کارخانه های مختلف درام مگنت ها را با ظرفیت های مختلف تولید کنند که در برخی کارخانه ها نیز امکان سفارشی سازی آن ها وجود دارد؛ اما در صورتی که بخواهید درام مگنت را بر اساس کاربرد خاص خود سفارش دهید ابتدا بهتر است با کارشناسان کارخانه تولیدی صحبت کنید و تمامی موادی که قرار است با این دستگاه جداسازی شوند باید مورد برخی آزمایشات قرار بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا