اقتصادیعمومیمطالب کسب و کار

چرا از الکتروتراپی استفاده می‌شود؟

فواید الکتروتراپی

فیزیوتراپی شیراز: الکتروتراپی در افزایش گردش خون، افزایش میزان جذب مواد غذایی و دارویی در بدن و تسریع در بهبودی انواع آسیب های عضلانی و اسکلتی کاربرد دارد. باید توجه داشت که میزان تاثیر الکتروتراپی به شدت ولتاژ اعمال شده بر بدن، نوع جریان، نوع و قدرت اندام و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. به طور کلی الکتروتراپی برای بهبود گردش خون، کاهش درد، تقویت ماهیچه ها، ترمیم بافت ها و تقویت و رشد استخوان ها استفاده می شود. دیگر فواید الکتروتراپی عبارتند از:

  • الکتروتراپی برای رشد عضلات ، تحرک مفاصل و اسپاسم عضلات بسیار مفید است.
    • در دسته درمان های بی خطر طبقه بندی می شود.
    • در بسیاری مواقع نیاز به عمل جراحی را بر طرف می کند.
    • باعث کاهش یا جلوگیری از درد در هر قسمت از بدن می شود.
    • عملکرد عصب ها را بهبود می بخشد.

کاربرد های الکتروتراپی در فیزیوتراپی

بهترین فیزیوتراپی شیراز: الکتروتراپی در دامنه گسترده ای از ناهنجاری های ارتوپدی و عضلانی کاربرد دارد. این درمان هم در کاهش درد موثر است هم در درمان و بهبود آسیب ها. یکی از کارهای الکترو درمانی، آزاد کردن مسکن های طبیعی در بدن است که در تسکین درد ها بسیار موثر است.
درمان اضطراب و افسردگی
رفع خستگی های مزمن

کاهش درد های مزمن

تحریک رشد استخوان
کاهش سردردهای میگرنی

کمک به بیماران دیابتی
بهبود زخم ها

روش های الکتروتراپی

فیزیوتراپی در منزل شیراز: الکترو درمانی طیف گسترده ای از درمان هایی را که برای التیام آسیب های مختلف بدن استفاده می شود را در بر می گیرد. تعدادی از این درمان ها در ادامه توضیح داده شده است.

اولتراسوند تراپی

یکی از پر کاربرد ترین روش های الکتروتراپی، اولتراسوند تراپی است. روند بهبودی از آسیب در اولتراسوند تراپی شامل یک سری مراحل پیچیده در بافت های بدن است. اما به طور خلاصه اساس این روش یک سری لرزش های مکانیکی است که توسط یک دستگاه مافوق صوت تولید و به بدن منتشر می شود. اولتراسوند تراپی توانایی بدن در بهبودی بافت ها را به وسیله امواج صوتی افزایش می دهد. این امواج صوتی در فرکانس های بالا بوده و به درون بافت های بدن نفوذ می کنند. از این روش می توانید در درمان ، و بسیاری از بیماریهای دیگر استفاده کنید. این روش درمانی فیزیوتراپی بی خطر بوده اما در بعضی شرایط نباید استفاده شود. می توانید در مقاله زیر روش، فواید و هزینه های اولتراسوند تراپی را به طور کامل مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

مگنت تراپی

مگنت تراپی هم یکی از روش های الکترو درمانی در فیزیوتراپی است. مگنت تراپی یک روش درمانی بر پایه ایجاد میدان مغناطیسی در بدن است. عده ای بر این باورند که بدن ما همیشه دارای انرژی مغناطیسی است و زمانی که این میدان در قسمتی از بدن به هم بخورد باعث درد می شود. به طور کلی امواج مغناطیسی اکسیژن رسانی به سلول ها را افزایش می دهد و باعث تحریک متابولیسم بدن می شود. مگنت تراپی یکی از شناخته شده ترین روش های درمانی بیماری هایی مانند پارکینسون و درد های آرتروز می باشد. مگنت تراپی انواع و روش های مختلفی دارد که برای مطالعه بیشتر می توانید از مقاله زیر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

الکتروتراپی با دستگاه تنس (Tens)

تنس، مخفف لاتین عبارت “تحریک الکتریکی عصب ها از راه پوست” است. در این روش توسط یک دستگاه مخصوص یک جریان الکتریکی از راه پوست به عصب های بدن فرستاده می شود. این جریان عصب ها را تحریک کرده و در نتیجه بدن اندورفین و مسکن های طبیعی و هورمونی ترشح می کند که باعث کاهش درد در آن ناحیه می شود.
تنس الکتروتراپی معمولا در تسکین درد های مزمن و شدید به کار گرفته می شود. تنس رایج ترین وسیله برای اعمال الکتروتراپی برای درمان کمر درد است. دستگاه تنس دارای الکترودهایی است که باید روی ناحیه آسیب دیده قرار بگیرد. با این دستگاه بیمار این آزادی را دارد که شدت جریان الکتریکی و فرکانس های مختلفی را انتخاب کند.

الکتروتراپی دیسک کمر

همان طور که توضیح داده شد در الکتروتراپی از پالس های الکتریکی برای درمان استفاده می شود. با ارسال پالس های الکتریکی به عضلات کمر، فعالیت بافت ها و اعصاب کمر افزایش می یابد که این می تواند به تسکین درد کمک کند. الکترو درمانی یک روش غیر تهاجمی برای تسکین درد است و بدون هیچ گونه عارضه جانبی می باشد.

الکتروتراپی خار پاشنه

الکتروتراپی خار پاشنه در کنار جزء درمان های اولیه این بیماری می باشد. به دلیل نداشتن عوارض و عدم نیاز به مصرف دارو معمولا فیزیوتراپیست ها ابتدا درمان هایی مانند الکتروتراپی و شاک ویو را انجام می دهند. در صورتی که این درمان ها تاثیر نداشته باشند سراغ درمان های تهاجمی مانند عمل جراحی خواهند رفت. جریان الکتریکی مانع تجمع کلسیم در کف پا شده و همچنین می تواند را هم از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:

اگر در انجام فعالیت های روزمره خود دچار مشکل شده اید و درد های شدید احساس می کنید، ما الکتروتراپی را به شما پیشنهاد می دهیم. الکتروتراپی در کلینیک فیزیوتراپی مهربان بسیاری از بیماران را از انجام عمل های جراحی سخت و پر هزینه بی نیاز کرده و درد های مزمن آن ها را از بین برده است. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02126741456 تماس حاصل فرمایید.

الکتروتراپی مچ پا

الکتروتراپی به کاهش درد های مختلف از جمله گرفتگی و کشیدگی های مچ پا در اثر کمک می‌کند. این درمان بدون هیچ آسیبی به بافت نفوذ کرده و باعث کاهش درد تاندون ها و رباط های موجود در مچ پا می شود. فرکانس های الکتریکی تاندون های مچ پا را تحریک و گردش خون در آن ناحیه را افزایش می دهند. در نهایت این دو عامل منجر به فروکش کردن درد و بهبودی مچ پا خواهد شد. از الکتروتراپی در هم استفاده می شود.

عوارض الکتروتراپی

اگرچه الکتروتراپی سودمند است، اما تحت یک سری شرایط خاص می تواند خطرناک باشد. یکی از این شرایط این است که نادرست انجام شود. مقدار شدت جریان باید کنترل شده باشد زیرا می تواند باعث تاول پوست و مشکلات دیگری شود. همچنین شدت جریان به قدرت عضلات هم وابسته است. فیزیوتراپیست ها با توجه به حجم ماهیچه یا بافت آسیب دیده مقدار شدت جریان را تنظیم می کنند.

الکتروتراپی در تهران

یکی از مشکلات موجود در درمان الکتروتراپی نا آگاهی بیماران و استفاده از تجهیزات الکتروتراپی در مکان هایی مانند آرایشگاه ها و باشگاه هاست که نه تنها نتیجه درمانی ندارد، بلکه باعث آسیب های بیشتر به بدن می شود. الکتروتراپی مانند هر روش درمانی دیگری باید توسط یک فرد متخصص بکار گرفته شود. نکته دیگر این که دستگاهی که برای درمان استفاده می شود نیز باید استاندارد های لازم را داشته باشد. مرکز فیزیوتراپی دکتر مهربان یکی از معتبر ترین کلینیک های غرب تهران با در اختیار داشتن تجهیزات به روز دنیا و کادری متخصص و با تجربه از بهترین مراکز ارائه الکترو درمانی محسوب می شود.

هزینه الکتروتراپی

به دلیل تنوع روش های الکترو درمانی، هزینه های درمان هم متنوع است. درمان های کم هزینه ای مانند لیزر کم توان تا درمان های نسبتا پر هزینه تر مانند شاک ویو تراپی در این دسته طبقه بندی می شوند. دقت کنید که درمان ها باید با توجه به شدت و پیشرفت آسیب توسط فیزیوتراپیست انتخاب شود. در کل عدم نیاز به مصرف دارو و بستری شدن، الکتروتراپی را در دسته درمان های کم هزینه قرار می دهد. برای اطلاع از قیمت های درمان الکتروتراپی می توانید با مرکز فیزیوتراپی مهربان  بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02126741456 تماس حاصل فرمایید.

در آخر اگر سوالی در مورد الکتروتراپی دارید می توانید در قسمت نظرات زیر همین مقاله مطرح نمایید. سوالات شما توسط فیزیوتراپیست های مرکز پاسخ داده می شوند. جهت دریافت پاسخ مجددا به همین صفحه مراجعه فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا