اقتصادیعمومیمطالب کسب و کار

لجر نانو ایکس بهترین کیف پول سخت افزاری شیبا

لیست بهترین کیف پول شیبا

  • لجر نانو ایکس
  • ترزور مدل تی
  • لجر نانو اس
  • ترزور وان
  • اکسودوس
  • کوینومی
  • متاماسک
  • تراست والت

اگر احیانا اطلاعات کمی در مورد شیبا دارید بد نیست نگاهی به مقاله «» بیندازید.

 

 

لجر نانو ایکس بهترین کیف پول سخت افزاری شیبا

به نقل از سایت ولت سنتر: لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) از بهترین کیف پول ها برای شیبا به شمار می رود. این ولت دومین نسل از کیف پول سخت‌افزاری لجر است؛ لجر یک شرکت فرانسوی است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. اولین محصول رمز ارزی لجر، یعنی لجر نانو اس، یکی از اولین کیف پول‌های سخت‌افزاری در بازار بود که بازار کیف پول را چندین سال تسخیر کرد.

هشدار: در ژوئن سال ۲۰۲۰، لجر به صورت جدی هک شد که در برخی موارد اطلاعات دقیق کاربران از جمله نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و حتی آدرس خانه آنها افشا شد. اگرچه این اقدام به معنای هک شدن کلیدهای خصوصی افراد نبود اما امنیت داخلی لجر را زیر سوال برد.

نانو اکس شبیه درایوهای یو اس بی است و از طریق یو اس بی یا بلوتوث به دستگاه متصل می‌شود. این بدان معنی است که کاربر می‌تواند بدون نیاز به کامپیوتر کیف پولش را به دستگاه آی او اس یا اندروید خود متصل کند.

لجر نانو اکس بیش از ۱۵۰۰ رمز ارز را پشتیبانی می‌کند. با درخواست جامعه طرفداران ارزهای دیجیتال هر ساله به تعداد ارزهای موجود در این کیف پول اضافه می‌شود.

اگرچه خود دستگاه یک کیف پول سخت‌افزاری ذخیره سرد است اما تیم توسعه این کیف پول نرم‌افزار لجر لایو را ایجاد کرده است که در واقع یک رابط کاربری برای نمایش تمام دارایی‌های کاربر است. کاربران به کمک این نرم‌افزار می‌توانند کیف پول‌های جدید برای رمز ارزهای مختلف را به دستگاه خود اضافه کرده و سبد دارایی‌هایشان را مدیریت کنند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر محبوب‌ترین کیف پول در صنعت ارزهای دیجیتال بوده و هستند. لجر همچنین دارای کابل یو اس بی Type-C است تا کاربر در صورت تمایل بتواند به جای استفاده از بلوتوث آن را به کامپیوتر یا تلفن هوشمند خودش متصل کند.

مزایا

  • لجر لایو دارای یک رابط کاربری بصری و راحت است.
  • تا ۱۰۰ برنامه مختلف را ذخیره می‌کند.
  • دارای نرم‌افزار منبع باز و مزایای متعددی در زمینه پشتیبانی از مشتری و جامعه کاربران است.
  • سهولت اتصال با بلوتوث

معایب

  • وجود بلوتوث عامل افزایش حملات سایبری است.
  • ویژگی بلوتوث کامل نیست.
  • ظرفیت ذخیره‌سازی محدود کیف پول

ترزور مدل تی (Trezor Model T)

ترزور، مانند لجر، نامی آشنا در میان کیف پول‌های سرد و یکی از بهترین ولت های برای نگهداری ارز دیجیتال شیبا است. مدل تی نسل دوم کیف پول سخت‌افزاری شرکت ترزور است.

ترزور مدل تی بسیار شبیه لجر است اما با این تفاوت که کاربر می‌تواند در رابط وب سایت آن مستقیماً به صرافی‌های شخص ثالث مانند چِینج‌لی (Changelly) و کوین سویچ (CoinSwitch) دسترسی داشته باشد. اگرچه این قابلیت بسیار کاربردی است اما نمی‌تواند برچسب قیمت گران‌تر ۱۸۱ دلاری آن را توجیه کند.

در مدل تی از صفحه لمسی استفاده شده است که استفاده از آن برای مبتدیان آسان‌تر از دکمه‌هایی است که در مدل قبلی وجود داشت. ترزور همچنین دارای یک اسلات کارت میکرو اس دی است که کاربر می‌تواند پین دستگاه را روی آن ذخیره کرده و از آن در مقابل حملات بیشتر محافظت کند.

ترزور مدل تی نیز مانند لجر نانو اکس دارای کابل یو اس بی Type-C است که از طریق آن می‌توان دستگاه را به تلفن هوشمند یا کامپیوتر شخصی متصل کرد. در حال حاضر، ترزور مدل تی بیش از ۱۶۰۰ رمز ارز مختلف را پشتیبانی می‌کند. برخی مدل تی را به دلیل اتصال بلوتوث کیف پول لجر اکس کمی امن‌تر از این کیف پول می‌دانند (اگرچه استفاده از بلوتوث لجر اختیاری است).

مزایا

  • رابط کاربری مبتنی بر وب با مبادله‌های داخلی
  • پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی از رمز ارزهای مختلف
  • نرم‌افزار منبع باز با مزیت پشتیبانی از مشتری و جامعه

معایب

  • قیمت بالاتر از کیف پول‌های دیگر
  • صفحه لمسی کوچک برای تایپ کردن
  • گیج کننده در استفاده اول

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو اس از بهترین کیف پول های سخت افزاری شیبا است. این ولت اولین کیف پول سخت‌افزاری است که توسط شرکت لجر معرفی شده است. نانو اس یکی از اولین کیف پول‌های سخت‌افزاری بود و اندکی پس از معرفی اولین نسل ترزور به بازار آمد.

نانو است مانند جانشین خود، نانو اکس، از بیشت از ۱۵۰۰ رمز ارز پشتیبانی می‌کند. نانو اس قابلیت اتصال به کابل یو اس بی Type-C را ندارد در نتیجه کاربرانی که تلفن‌های هوشمند مدرن‌تری دارند ممکن است در اتصال به دستگاه خود مشکل پیدا کنند.

نانو اس در اصل کاملاً مشابه نسخه بعدی یعنی نانو اکس است به استثنای چند ویژگی. هر دو از همان رمز ارزها پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند به نرم‌افزار لجر لایو دسترسی پیدا کنند. برخلاف نانو اکس، نانو اس فاقد اتصال بلوتوث است و می‌تواند فقط ۶ برنامه را در خود ذخیره کند در حالی که نانو اکس قابلیت ذخیره ۱۰۰ برنامه را دارد.

نانو اس فضای ذخیره‌سازی کافی برای ساخت کیف پول مربوط به فقط تعداد محدودی از رمز ارزها را دارد. اگر بخواهید برنامه‌ای را حذف کنید تا رمز ارز دیگری را اضافه کنید راهنمای آنلاین نانو اس پیام می‌دهد که این کار بر دارایی شما تأثیری نخواهد داشت.

کیف پول حذف شده و رمز ارز داخل آن را می‌توانید در لجر لایو ببینید اما کیف پول در خود دستگاه لجر نمایش داده نمی‌شود. این بدان معناست که اگر بخواهید به کیف پولی که حذف کرده‌اید واریز یا از آن برداشت داشته باشید باید کیف پول دیگری را حذف کنید تا فضای برای بازگرداندن کیف پول مورد نظرتان ایجاد شود.

با تمام این تفاسیر لجر نانو اس با قیمت فقط ۵۹ دلار یک کیف پول خارق العاده برای کسانی است که می‌خواهند رمز ارزهای خود را به صورت امن و با قیمت مناسب ذخیره کنند.

استفاده از لجر نانو اس با نرم‌افزار لجر لایو نیز کاملاً آسان است و تمام این عوامل باعث شده است تا نانو اس یک محصول ایده‌آل برای تازه‌کارانی باشد که می‌خواهند چندین نوع رمز ارز را به سادگی و با امنیت بالا ذخیره کنند.

مزایا

  • دسترسی به لجر لایو
  • ذخیره سازی امن با قیمت پایین
  • نرم‌افزار منبع باز با مزیت پشتیبانی از مشتری و جامعه

معایب

  • حداکثر فضای ذخیره سازی ۶ برنامه
  • فاقد ویژگی بلوتوث بی‌سیم

ترزور وان

ترزور وان (Trezor One) یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ارزهای دیجیتال در بازار است و قیمت مناسبی دارد. ترزور توسط شرکت ساتوشی لبز در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و اولین کیف پول سخت‌افزاری رمز ارز در جهان بود.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور که اکنون ترزور وان نامیده می‌شود اولین محصولی بود که در آن از قابلیت عبارت بازیابی و عبارت عبور برای محافظت از دارایی‌ها استفاده می‌شد. ترزور به دلیل امنیت، قیمت مناسب، و سهولت استفاده در دنیای رمز ارزها بسیار محبوب شده است.

ترزور وان یک کیف پول سخت‌افزاری رمز ارز برای افراد مبتدی است. راه‌اندازی و استفاده از این کیف پول بسیار آسان است. کاربران در ترزور وان می‌توانند دارایی‌ها و توکن‌های مورد نظرشان را مستقیماً از طریق برنامه ترزور والت خریداری کنند.

کاربر همچنین می‌تواند دارایی‌ها و توکن‌های خود را در داخل برنامه مبادله کند. افراد مبتدی می‌توانند بدون نیاز به ثبت نام در صرافی اولین رمز ارزهای خود را خریداری کنند، قابلیتی که در بیشتر کیف پول‌های نرم‌افزاری دیگر وجود ندارد. کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر شامل لجر نانو اکس و لجر نانو اس نیز این قابلیت را ندارند.

بهترین ویژگی کیف پول سخت‌افزاری ترزور وان امنیت فوق العاده آن است. ترزور مراحل راه‌اندازی، خرید و مبادله دارایی‌ها را به صورت مفصل و گام به گام توضیح می‌دهد.

کلیدهای خصوصی کاربر در داخل دستگاه ذخیره و به صورت آفلاین نگهداری می‌شود. برای دسترسی به کیف پول وارد کردن یک پین کد لازم است و کلیه تراکنش‌ها را باید با فشار دادن دکمه‌های فیزیکی کیف پول که از طریق کابل یو اس بی به دستگاه متصل است تأیید شود.

یک ویژگی امنیتی دیگر ترزور وان این است که کاربر می‌تواند حساب جداگانه‌ای ایجاد کند که توسط یک عبارت عبور محافظت می‌شود. کاربر می‌تواند دارایی مورد نظر خود را در این حساب ذخیره کند، بنابراین اگر پین کد او افشا شود هیچ نمی‌تواند به محتویات این حساب دسترسی پیدا کند.

این باعث می‌شود در صورت گم شدن یا دزدیده شدن کیف پول هیچ کس نتواند به سادگی به محتویات آن دسترسی پیدا کند

دکمه بازگشت به بالا