علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

آیا همه افراد در هر رده سنی می توانند آر اف فرکشنال را انجام دهند ؟

لیزر آر اف فرکشنال Fractional RF

 rf فرکشنال مخفف کلمه (Frequency Radio Fractional)  یکی از روش های درمانی فوق العاده برای ترمیم پوست، جوانسازی و رفع علائم پیری در بافت ها و سلول ها در پوست می باشد، از ابتدای خلقت در گذشته های بسیار دور تا به الان انسان ها همیشه در صدد پیدا کردن راه حلی برای زیبایی، طراوت و شفافیت، جوان نگه داشتن پوست صورت خود بوده اند و از انواع روش های طبیعی، گیاهی، شیمیایی و … استفاده کرده اند. از آنجایی که پوست صورت در معرض ترین بافت بدن می باشد بنابراین متوجه تغییرات بسیاری هم نسبت به بقیه ی اندام ها می شود در نتیجه مراقبت بیشتری نیز احتیاج دارد.

آر اف فرکشنال چیست؟

در واقع روش آر اف ترکیبی از امواج رادیوفرکوئنسی و میکرونیدلینگ می باشد که همین امر سبب پیشرفته تر شدن این روش نسبت به استفاده از لیزرها در گذشته می باشد که با درد زیاد، دوره ی طولانی بهبود و نقاهت طولانی، ایجاد سوختگی در سطح پوست و بدتر شدن لک ها و تیرگی پوست همراه بودند اما این روش با توجه به بی دردسر بودن آن اعم از بدون درد و عوارض جانبی بودن آن، نداشتن دوره ی نقاهت و هزینه ی پایین آن بسیار مورد توجه بوده و از آسان ترین و سریع ترین روش های ترمیم و جوانسازی پوست می باشد.

آر اف فرکشنال چگونه انجام می شود؟

در ابتدا پزشک متخصص این روش سطح پوست را با استفاده از کرم های بی حس کننده بی حس کرده و به وسیله ی دستگاه آر اف سوزن های بسیار ظریف آن را به بافت میانی پوست وارد میکند، از آنجایی که طول سوزن با عایق پوشانده شده است انرژی آر اف از نوک سوزن آزاد شده و موجب تخریب حرارتی و تجزیه ی کلاژن های قدیمی در بافت پوست و هم چنین تحریک کلاژن سازی مجدد و در نتیجه کشیده شدن و سفت تر شدن پوست می شود. برای جلوگیری از حساسیت سوزن‌ها را با طلا پوشانده اند که به قطر ۲۰۰ میکرون هستند و عمق نفوذ سوزن ها نیز قابل کنترل می باشد، یکی دیگر از تخصص های کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر امامی سیگاردوی در شهر رشت استفاده از روش آر اف فرکشنال برای ترمیم و جوانسازی پوست شما عزیزان بوده که با استفاده به پزشکان متخصص و متبهر در این زمینه این روش درمان را برای مراجعه کنندگان عزیز خود انجام می دهند.

کاربردهای آر اف فرکشنال

  •   از بین بردن چین و چروک ها لک ها و افتادگی ها ی پوست
  • کاربرد برای تمامی سطوح بدن
  • بسته شدن منافد پوست
  • کمک به درمان آکنه فعال و رزاسه
  • درمان ترک های پوستی شکم و بدن
  • رفع اسکارهای ناشی از زخم و بریدگی
  • شفاف شدن پوست
  • برجسته کردن گونه
  • فرم دهی عضلات شل و افتاده مثل بازو
  • سفت کردن ماهیچه های شکم
  • لاغر کردن صورت
  • درمان ترشح بیش از حد چربی

مزایای روش درمان آر اف فرکشنال

  • به وجود نیامدن هیچگونه سوختگی در سطح پوست
  • تغییر نکردن رنگدانه های پوست و عدم تیرگی آن
  • دوره ی نقاهت بسیار کوتاه آن که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.
  • این روش برای تمامی پوست ها قابل اجراست.
  • کم تهاجمی بودن این روش

 آر اف به دلیل اینکه هیچ گونه آسیبی به سطح پوست ( اپیدرم ) وارد نمی کند در نتیجه مدت زمان بهبودی در آن بسیار کوتاه می باشد، در نتیجه ی انجام این روش به حداقل رساندن منافذ پوستی و همچنین با توجه به ایجاد کلاژن جدید پوست را بسیار محکم تر و لطیف تر در نهایت یکنواخت تر می کند، بعد از انجام این روش درمانی پوسته ریزی و زخم هرگز وجود ندارد.

عوارض روش درمانی آر اف فرکشنال

عوارض انجام این روش بسیار کم بوده و به سرعت رفع می شوند که برخی از این عوارض عبارتند از:

  • کمی تورم و التهاب
  • خشکی پوست
  • کمی سوزش
  • حساسیت
  • ممکن است تا یک ساعت بعد از انجام این روش کمی درد داسته باشید اما خیلی زود رفع می شود.

روش درمان آر اف عوارض خاصی ندارد چند موردی هم که نام برده شد در زمان بسیار کوتاهی رفع می شوند.  فقط توصیه میشود بعد از درمان آب فراوان بنوشید.

معایب روش درمان آر اف فرکشنال

باید توجه داشت که روش آر آف برای درمان خط و خطوط و چین و چروک های بسیار عمیق پیشانی،  اطراف چشم، اطراف دهان (خط خنده) به تنهایی پاسخگو و مؤثر نمی باشد و برای درمان کامل آن ها باید از روش های تزریق ژل، و فیلرها (پرکننده ها)  استفاده کرد.

ایمنی ار اف

در واقع ایمنی روش درمان آر اف مورد تأیید FDA  (سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا) می باشد اما باید توجه داشت که عوامل دیگری نیز در ایمن بودن این روش تاثیر دارند از جمله ی این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

۱ – دستگاه آر اف

 دستگاه مورد استفاده برای انجام این روش است که باید توجه داشت که کیفیت و استاندارهای لازم را داشته و از ایمنی کافی برخوردار باشد.

۲ – اپراتور آر اف

باید به این نکته توجه داست که کسی که این روش را برای شما انجام می دهد حتماً پزشک متخصص آر اف و در کلینیک ها و مراکز زیبایی معتبر و مجهز در این زمینه باشد. در این اطمینان به شما داده خواهد شد که تمامی تجهیزات و دستگاه های آر اف این مرکز همگام با آخرین تکنولوژی های روز در دنیا بوده و همچنین توسط بهترین کادر درمانی خود این روش را برای مراجعه کنندگان عزیز انجام خواهند داد. به همین دلیل است که کلینیک تخصصی دکتر امامی سیگارودی به عنوان بهترین مرکز آر اف در رشت شناخته شده است.

جلسه درمان

زمان انجام آر اف بسیار کوتاه بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه می باشد، از آنجایی که این روش به تعداد جلسات متعدد نیاز دارد باید در چند جلسه که بین ۳ تا ۱۲ جلسه می باشد  این درمان را انجام داد.

 ماندگاری آر اف

این روش معمولاً طی ۳ تا ۵ جلسه در فواصل زمانی ۳ تا ۴ ماهه انجام می شود و شما عزیزان می توانید بعد از ۳ هفته شاهد تغییرات پوست خود باشید که در عرض ۳ ماه این تغییرات به حداکثر خود می رسد، ماندگاری این روش تا ۲ سال می باشد البته بستگی به چگونگی مراقبت از پوست نیز دارد.

هزینه روش درمانی آر اف فرکشنال

هزینه روش درمانی آر اف به  وضعیت پوست و محل درمان و اندازه محل تحت درمان و تشخیص پزشک بستگی دارد که با ویزیت شما این هزینه توسط پزشک متخصص به شما اعلام می گردد.

مراقبت‌ های قبل از انجام آر اف

  1. از ۲ هفته قبل از انجام این روش در معرض نور آفتاب قرار نگیرید از سولاریوم و حمام آفتاب بپرهیزید
  2.  از استفاده از موم و اسکراب خودداری کنید.
  3. در صورت انجام درمان با لیزر و انجام لایه برداری پوست درمان خود با آر اف را به تعویق بیندازید.

مراقبت های بعد از انجام  آر اف

  1. برای بهبود تورم و التهاب به وجود آمده میتوانید از اسپری آب خنک استفاده کنید.
  2. تا یک روز پس از ترمیم از لوازم آرایش استفاده نکنید.
  3. پس از هر جلسه تا دو روز از ورزش خودداری کنید.
  4. از ضد آفتاب های مناسب و مرطوب کننده به صورت روزانه و مرتب استفاده کنید

در واقع روش آر اف مراقبت های قبل و بعد سختی ندارد. مواردی که نام برده شد تنها از جمله مراقبت های راحت این روش می باشد.

چه مدت پس‌ از درمان با آر اف به نتایج دلخواه خواهیم رسید؟

پس‌ از انجام درمان و جوانسازی توسط آر اف، روند تولید کلاژن آغاز شده و شما می‌ توانید پس‌ از گذشت ۳ هفته از اولین درمان، تغییرات آن را در پوست خود احساس کنید. به‌ گونه‌ ای که پس‌ از گذشت ۳ ماه و ادامه روند کلاژن سازی، این درمان به اوج خود رسیده و می ‌توانید تأثیرات خارق‌ العاده آن را در پوست خود مشاهده نمایید.

آیا همه افراد می‌ توانند آر اف فرکشنال را انجام دهند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، تمامی افراد قادر به انجام درمان با آر اف نمی ‌باشند. به‌ عنوان مثال به دلیل مضرات امواج الکترومغناطیس برای سلامت جنین، خانم‌ های باردار و شیرده نمی ‌توانند برای جوانسازی پوست خود از این روش استفاده کنند. اما باید گفت که بهترین کاندیدا ها برای این روش، افرادی هستند که در رده سنی ۳۰ تا ۵۵ سال قرار داشته و این درصورتی است که در سلامت کامل باشند و هیچگونه مشکلاتی از قبیل مشکلات قلبی، بیماری‌ های خود ایمنی، فشار خون بالا و همچنین دیابت نداشته باشند.

مقایسه آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

هر دو روش‌ آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند، اما به‌ طور کلی از تفاوت‌ های این دو روش می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آر اف برای درمان چروک های سطحی و همچنین خطوط ظریف پوست مناسب است، این در حالیست که میکرونیدلینگ برای زمانی مناسب است که آسیب‌ های پوستی بسیار عمیق باشند.
  • روند بهبودی در روش آر اف سریع‌ تر از میکرونیدلینگ است اما اثر میکرونیدلینگ دائمی‌ تر از آر اف است.
  • هزینه روش درمانی آر اف دارای نسبت‌ به میکرونیدلینگ بیشتر است.
  • از دستگاه آر اف جهت درمان چاقی موضعی و سلولیت استفاده‌ شده اما میکرونیدلینگ جهت از بین بردن جای زخم و همچنین جوانسازی دارای کاربرد بیشتری است.
  • در درمان توسط میکرونیدلینگ، پوست دچار آسیب‌ های احتمالی و عوارض نشده و همچنین دوره نقاهت آن نسبت‌ به آر اف طولانی ‌تر است.
  • همان طور که ممکن است بدانید در روش آر اف، برای درمان از لیزر با امواج رادیو فرکانسی استفاده‌ شده اما در روش میکرو، درمان با استفاده از سوزن های مخصوص و ظریف صورت می‌گیرد که با توجه به ضخامت پوست و عمق ناحیه مورد نظر انتخاب می ‌شوند.

آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفوتراپی؟

در مقایسه این دو روش درمانی که بازسازی کلاژن و جوانسازی پوست در لایه های عمیق آن مورد هدف است، می توان گفت که با توجه به بهره گیری از امواج اولتراسوند (فراصوت) در هایفوتراپی پوست صورت لیفت شده و با توجه به عمق نفوذ بیشتر به لایه های زیرین، پوست سفت تر می شود. این روش درمانی بیشتر برای چین و چروک های عمیق پوست صورت و گردن کاربرد دارد.

در آر اف فرکشنال اما از اشعه لیزر جهت تحریک کلاژن سازی و رفع چین و چروک ها استفاده می شود. با بهره گیری از لیزر آر اف می توان چین و چروک های کم عمق و ضعیف پوست که به تازگی ظاهر شده اند را نیز از بین برد و ظاهر جوان و زیبای  پوست را به آن بازگرداند.

به طور کلی می توان گفت هزینه درمان هایفو از آر اف بیشتر بوده اما با این‌ حال نمی‌ توان برتری میان این دو روش جهت جوانسازی پوست قائل شد.

دکمه بازگشت به بالا