عمومیمطالب کسب و کار

چرا دکل های مهاری استفاده کنیم؟

چرا باید برای برقراری ارتباط از دکل مهاری استفاده کنیم؟

دکل‌ های مهاری سازه های هستند که به وسیله سیمهای فولادی به سطح زمین یا تکیه گاهی بر روی پشت بام مهار می گردد. این نوع دکل‌ها به علت وزن کم و سبکی سازه مزیتهای زیادی دارد و در مکانهایی که فضای لازم را داشته باشد از جمله پشت بام ساختمان های ادارات دولتی و یا شرکت های خصوصی و غیره استفاده می شود، که اغلب برای نصب و راه اندازی شبکه های تلفن همراه ، رادیوها و تجهیزات وایرلس (بیسیم)، دید لازم و بستر مناسب را جهت برقراری شبکه‌های رایانه‌ای و مصارف صنعتی به وجود آورند.

در صورتی که دکلهای مهاری از جمله دکل مهاریg35 بر روی زمین نصب شود، به دلیل متفاوت بودن نوع فونداسیون آن نسبت به نصب بر روی پشت بام ، نیاز به فضای زیادی جهت نصب انکرها وسیمهای مهاری دارد. به دلیل وزن کم، قیمت تمام شده این دکل‌ها کمتر از انواع دیگر دکل‌های مخابراتی بوده و نصب آنها تا حدودی آسان تر و کم هزینه تر‌است. دکلهای مهاری بسته به ابعاد و نوع ساخت به چند دسته تقسیم می‌شوند . دکل‌های مهاری سری G که مدل های مرسوم آن در دنیا عبارتند از :

  • مدل G25
  • مدل G35
  • مدل G45
  • مدل G65
  • مدل G85

    (عدد مقابل G نشان دهنده فاصله پایه ها از هم به سانتیمتر می‌باشد.)  که این دکل‌ها می توانند به صورت سه ضلعی (سه وجهی) و چهار ضلعی (چهار وجهی) در سکشن‌های سه متری که پایه‌ها از لوله نمره ۳ ساخته شده ، بنا به نوع پروژه ها تولید شوند.  دکل های مهاری در ابتدا توسط کارخانه ای به نامROHN  در کشورکانادا تولید می‌شد که اکنون در ایران نیز با نام این کارخانه و تحت همین استاندارد شناخته می‌شوند.

 این نوع از دکل‌ها با وزن بسیار کم و مقاومت بسیار زیاد در برابر وزش باد بوده و تنها برای نصب آنتن‌ها و  رادیو های بی سیم و یا دیش‌های کوچک برای ارتباط اینترنت یا شبکه رایانه ای استفاده می‌گردد. طراحی دکل‌های مهاری بر پایه فشار ناشی از وزش باد می باشد و مقاومت و تغییر شکل سازه برای بارهای ناشی از زلزله نیز محاسبه می گردد.

دکل مهاری g45 به صورت قطعات پیش ساخته سه متری که قابل مونتاژ میباشند تولید می‌شوند و قطعات این دکل ها پس از ساخت در کارخانه برای  جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی سازه گالوانیزه گرم می‌شود و بهتر است متعلقات جانبی جهت نصب و اجرای این دکل ها مانند پیچ و مهره ها و مهارکش ها و … نیز گالوانیزه گرم شده باشند. به طور خلاصه مزایای استفاده از دکل های مهاری نسبت به دکل های دیگر مانند خودایستا و مونوپل به شرح زیر می باشد :

  • وزن سبک و قابل اجرا حتی بر روی پشت بام ساختمان ها و سقف های سوله
  • هزینه تمام شده پایین و مقرون به صرفه
  • استفاده مجدد از آنها و قابلیت انتقال آنها از محلی به محل دیگر برای استفاده دوباره
  • احیا مجدد آنها با هزینه پایین (آچارکشی، مهارکشی و رگلاژ)

محدودیت :

  • نیاز به فضای بیشتر نسبت به مدل خودایستا جهت اجرای مهاری ها

در مورد دکل مهاری G35 بیشتر بدانید

در این مقاله از سایت آی تک قصد دارم در مورد دکل مهاری G35 بیشتر بدانید را توضیح بدیم

دکل مهاری

تقریبا بالغ بر ۷۰ درصد از سفارشات دکل های مخابراتی در ایران و حتی در خاورمیانه و کشورهای که مقصد صادرات دکل از ایران می باشند مانند عراق ، ترکمنستان ، افغانستان و … دکل مهاری می باشد . همانطور که حتما شما علاقه مندان و فعالان در حوزه دکل های مخابراتی در سطح شهر مشاهده نموده اید . اکثر دکل های نصب شده . خصوصا دکل های پشت بامی از نوع دکل مهاری می باشند . حال در اکثر کارخانه های تولید دکل ، در خط تولید دکل مهاری بالغ بر ۵۰ درصد تولید دکل تعلق دارد به دکل مهاری G35 . در این مطلب سعی بر این است آنچه باید راجع به دکل های مهاری G35   را برای شما بازگو کنیم . از ساخت دکل مهاری تا نصب و همچنین تا صادارت دکل و تعمیر دکل .

دکل مهاری G35

به جرات می توان گفت پر مصرف ترین و پر کاربردترین با بیشترین میزان تولید دکل مهاری G35 می باشد. این قضیه را به راحتی با نگاهی به اطرافمان در سطح شهر می توانیم پی ببریم . دکل G35 از آنرو تبدیل به یکی از محبوترین دکل های مخابراتی بین نصابان و کارفرما ها شد . که هم در نصب دکل سهولت دارند و هم در ارتفاع مورد نظر معمولا کارایی مناسب دارد. این نوع دکل به دلیل وزن سبک و فاصله مهار نسبتا مناسب با پشت بام ساختمان های داخل ایران ، تبدیل به محبوترین نوع دکل مهاری شده است .

مشخصات دکل مهاری G35

همانطور که حتما میدانید دکل مهاری G35 با قاعده مثلثی شکل و طول بیرونی هر ضلع این قاعده برابر با ۳۵ سانتیمتر ساخته می شود. سکشن های آن طبق معمول ۳ متری می باشد . با میلگرد نمره ۱۰ و همچنین لوله نمره ۳۲ با ضخامتی معادل ۲ میل یا تقریبا یک اینچ تولید می گردد . وزن تقریبی هر سکشن از دکل G35 بین ۲۴ تا ۲۵ کیلو متغییر می باشد . این تفاوت یک کیلویی در وزن سکشن به دلیل استفاده از میلگرد های نوردی است . چرا که در این نوع میلگرد چگالی و وزن گاها متفاوت می باشد .

سکشن های دکل مهاری G35 در کارخانه تولید دکل آی تک با جوش CO2 توسط جوشکاران متخصص و با استانداردهای بین المللی با حرفه ای ترین تجهیزات ساخته میشوند. سپس این سکشن ها به واحد گالوانیزه ارسال میگردند . در این مرحله در تشت گالوانیزه گرم سکشن ها قوطه ور می شوند . در نهایت توسط پرسنل کارخانه عملیات پلیسه گیری انجام میشود . این عملیات به منظور راحت تر نصب شدن و سوار شدن سکشن ها بر روی یکدیگر در زمان نصب دکل صورت می گیرد .

از مراحل قبل از نصب دکل می توان به مرحله رنگ آمیزی دکل اشاره نمود . این مرحله بنا بر سفارش و درخواست مشتری در دو سطح رنگ آمیزی دستی و یا رنگ آمیزی دکل به روش کوره ای صورت می پذیرد .

چرا دکل را رنگ آمیزی کنیم ؟

به منظور زیبا سازی و همچنین مقاومت بیشتر سازه فلزی و دکل های مخابراتی حتی با وجود گالوانیزه دکل بسیار از دکل ها رنگ نیز میشوند . در حقیقت رنگ آمیزی دکل علاوه بر جنبه زیبایی بصری دکل باعث مقاومت در برابر شرایط جوی و آب و هوا نیز می باشد .

رنگ آمیزی دکل های مخابراتی

آی تک رنگ آمیزی دکل های خود را با توجه به درخواست مشتریان ارائه می نماید . همچنین بعضی از سازمان ها و شرکت ها دارای رنگ خاص سازمانی میباشند .

انواع رنگ

رنگ کوره ای

با توجه به ذرات ملامین موجود در این نوع رنگ زمانیکه در دمای پخت کوره قرار گرفته کاملا لعابی و مستحکم می گردد. ضخامت آن بین 8-12 میکرون بوده و از این رو شرکت با توجه به مجهز بودن کوره پخت رنگ قابلیت ارايه دکلهای مهاری خود به همراه رنگ امیزی کوره ای بنا به سفارش مشتری با کیفیت بالا و قیمت نازل را دارا می باشد.

رنگ اپوکسی و معمولی

مناسب برای کلیه سطوح فلزی ، چوبی ، سیمانی و … میباشد. این رنگ مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط جو ، سایش ، رطوبت ، خراش و … دارد . این رنگ بعد از خشک شدن کاملا قابلیت شستشو دارد .همچنین به دلیل مقاومت بالا توانایی خاصیت انعطاف پذیری در مقابل تغییر شکل های سطحی سازه را دارا می باشد . و با توجه به زیر سازی قوی از پوسته زدن و نفوذ آب در رطوبت جلوگیری میکند.

دکمه بازگشت به بالا