عمومیمطالب کسب و کار

در زمستان میزان درجه حرارت آب در منازل چقدر است؟

دمای مناسب منزل در فصل سرما چقدر است؟

فصل زمستان نزدیک است و ما می‌توانیم با متناسب نگه داشتن دمای خانه و جمام با استفاده از شیر کی دبلیو سی؛ از سرماخوردگی و هدر رفتن بی‌رویه انرژی جلوگیری کنیم.گرم کردن خانه برای راحت زندگی کردن در فصل زمستان یک شرط حیاتی است و در این شرایط که کرونا بیداد می‌کند و هر روز رکورد جدیدی از خود به جا می‌گذارد، باید حواسمان باشد تا با مناسب نگه داشتن دما در طول روز و شب دچار بیماری نشویم و آنفلوآنزا نگیریم. مشاهده این مقاله می تواند شما را در تنظیم دمای مناسب درجه حرارت یاری دهد.

دمای متوسط خانه در طول زمستان چقدر است؟

برای اکثر افراد، فهمیدن دمای مناسب محیط داخلی خانه در زمستان عملی است که بتواند هزینه قبوض خدماتی را تا حد امکان پایین نگه دارد و همچنین راحتی مناسب را برای فرد به ارمغان آورد؛ بنابراین هرکسی دمای خانه را بر اساس ترجیح خود تنظیم می‌کند، اما باید بدانید اکثر متخصصان حوزه انرژی و خانه‌داری دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد را توصیه می‌کنند.اما این بدان معنا نیست که دمای خانه را در روز‌های آخر پاییز روی ۲۰ درجه تنظیم کرد و تا بهار آن را دست نزد چراکه دیدگاه‌های مختلفی نسبت به درجه حرارت خانه در زمستان وجود دارد.

یعنی برخی از افراد دمای ۲۰ درجه را برای خوابیدن بسیار بالا می‌دانند؛ بنابراین، این افراد مجبورند هنگام خواب دمای خانه را کمی پایین آورند و در مقابل، برخی هم هستند که معتقدند این کار باعث هدر رفتن انرژی می‌شود، زیرا برای گرم نگه داشتن خانه در دمای ثابت، انرژی کمتری نسبت به زمانی که خانه دوباره سرد می‌شود، لازم است؛ البته ناگفته نماند که این مسئله به عوامل دیگری از جمله عایق درب و پنجره هم بستگی دارد.از آنجا که با تنظیم مداوم ترموستات انرژی بیشتری نسبت به انتخاب دما و ادامه دادن زندگی با آن درجه حرارت مصرف می‌شود، بهترین دما، آن دمایی است که احساس راحتی می‌کنید که ممکن است ۲۰ درجه و یا کمی خنک‌تر یا گرم‌تر باشد.

یک منزل با عایق مناسب و شیر kwc گرما را بیشتر در خود نگه می‌دارد و آن را با سرعت کمتری از دست می‌دهد و همچنین باعث می‌شود دوره گرمایش داخل خانه بسیار سریع‌تر انجام شود که در این صورت کم کردن جزئی دمای خانه هنگام شب عقلانی خواهد بود.در مقابل، اما خانه‌هایی بدون عایق یا با عایق ضعیف وجود دارند که دارای درب‌ها و پنجره‌های قدیمی و ناهمگن هستند که می‌توان با استفاده از یک ترموستات مدرن دمای خانه را در ساعات مختلف روز به راحتی برنامه‌ریزی کرد.یکی از فاکتور‌های مهم در گرم کردن خانه، کف آن است که ممکن است از جنس چوب، سرامیک و یا موزائیک باشد؛ پس باید در نظر بگیرید که اگر کف خانه شما از جنس چوب و سرامیک است، گرم کردن آن زمان بیشتری طول خواهد کشید.

اما روش بهتر گرم نگه داشتن خودتان در خانه، استفاده از یک دمپایی گرم و نرم است؛ بنابراین می‌توان گفت دمای مناسب خانه، می‌تواند دمایی باشد که شما با آن احساس راحتی می‌کنید و خرج زیادی روی دستتان نمی‌گذارد، اما به یاد داشته باشید که اگر تنها زندگی نمی‌کنید، باید ابتدا سر درجه حرارت مناسب خانه به توافق برسید، چون ممکن است کسی دوست نداشته باشد دمای بالای خانه را تحمل کند و می‌خواهد فضا کمی خنک‌تر باشد؛ پس باید ابتدا دمای مناسب خانه را انتخاب کنید و بعد، متناسب با آن لباس بپوشید.

راه‌های متفاوت برای تنظیم درجه حرارت منزل

پیشرفت فناوری و حرکت شرکت‌های بزرگ به سمت خانه‌های هوشمند باعث شده است که ترموستات خانه‌ها هم به سمت فناوری حرکت کنند. با ترموستات‌های دارای وای-فای می‌توان به اینترنت بی‌سیم خانگی وصل شد و آن را با نرم‌افزار نصب شده روی گوشی هوشمند کنترل کرد.مدل‌های مختلف ترموستات‌های خانگی هوشمند و دارای وای-فای دارای برخی ویژگی‌های مشابه هستند یعنی برای کنترل کردن از راه دور هردو باید آن‌ها را به اینترنت متصل کرد، اما ترموستات‌های هوشمند این توانایی را دارند که با توجه به برنامه نصب شده روی آن‌ها دمای روز را اندازه‌گیری و دمای خانه را مطابق با دمای هوا تنظیم کنند و برخی از آن‌ها حتی از سنسور حرکتی بهره می‌برند که می‌توانند اتاق‌هایی که از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کنید، گرم کنند.

ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی با توجه به مدلی که دارند، می‌توانند هم از راه دور و هم به صورت مرکزی کنترل شوند، اما می‌توانید برای راحت‌تر کردن کار، مدلی را انتخاب کنید که دارای اپلیکیشن گوشی هوشمند است.با همه این شرایط، مدل‌های ارزانتر ترموستات یعنی مدل‌ها سنتی آن‌ها هم در بازار موجود هستند که اگر نیازی نمی‌بینید که دمای خانه خود را از راه دور هم کنترل کنید، بهتر است از آن‌ها استفاده کنید و دمای ایده‌ آلتان را برای خانه انتخاب کنید.

اندازه‌گیری و تنظیم دما با برنامه دماسنج اتاق

دماسنج اتاق برنامه‌ای است که به طور دقیق درجه حرارت و دمای اتاق در زمستان و دیگر فصل‌ها و درواقع خانه‌ی شما اندازه‌گیری می‌کند. با نصب این برنامه بر روی گوشی خود و بازکردن آن دمای محاسبه دقیق خود را در محیط اطراف خود اندازه‌گیری کنید.

این برنامه با استفاده از سنسور دمای کار می‌کند. این نرم‌افزار تنها با اندازه‌گیری‌های سنسورهای دمای محیط را می‌خواند و با درجه سانتیگراد و فارنهایت نشان می‌دهد و شما به سرعت می توانید دمای هوا را در خانه خود و یا خارج از آن ببینید.

البته امروزه پیشرفت فناوری و حرکت شرکت‌های بزرگ به سوی خانه‌های هوشمند سبب شده است که ترموستات خانه‌ها هم به سمت فناوری حرکت کنند. با ترموستات‌های دارای وای-فای می‌توان به اینترنت بی‌سیم خانگی متصل شد و آن را با نرم‌افزار نصب شده روی تلفن همراه هوشمند کنترل کرد.

دما و رطوبت مناسب در خانه

سطح دما و رطوبت خانه شما به دلایلی از راحتی شخصی شما مهم تر است. دما و رطوبت زیاد باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. برای جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون چسبیدن درها، ترک خوردن کف اتاق و غیره شما باید خانه خود را در دما و رطوبت قابل قبولی نگه دارید.

دما در زمستان

در فصل زمستان بیشتر خانه‌ها برای تنظیم دمای خانه در سطحی قابل قبول از لوازم گرمایشی استفاده می‌کنند. دمای میانگین خانه در فصل زمستان بین ۲۰ تا ۲۱ درجه می باشد. اگرچه بسیاری از مردم ممکن است خانه‌ای گرم‌تر و یا سردتر دوست داشته باشند، اما میانگین دما باید اینگونه باشد و اگر هم در مورد دمای عادی مطمئن نیستید، این اندازه دما حدود خوبی است تا خانه را بر اساس آن تنظیم کنید.

دما در تابستان

در تابستان پیش بینی کردن اینکه دمای میانگین داخل خانه چه مقدار باید باشد مشکل است، زیرا بسیاری از مردم کولر گازی را بر روی درجه بسیار سرد تنظیم می‌کنند.  ما تنظیم ترموسات بر روی درجه ۲۴ را زمانی که تابستان در خانه هستید، پیشنهاد می‌کند. این امر باعث بوجود آمدن دمای مطلوبی خواهد شد. زمانی که در منزل نیستید درجه تهویه مطبوع را کم کرده تا درجه ترموستات به ۲۸ برسد.

رطوبت در تابستان

رطوبت منزل شما چیزی است که شما بایدآن را کنترل کنید. اگر این رطوبت افزایش یابد، باعث می‌شود تا قارچ و باکتری در منزل شما رشد کند و در نتیجه سلامت خانواده شما تحت تاثیر قرار گیرد. در تابستان رطوبت هوا را با رطوبت‌سنج اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید تا میزان آن بر روی ۵۰ درصد است. اگر این میزان رطوبت بیش از اندازه مورد نظر باشد، شما باید با استفاده از رطوبت‌گیر و تهویه هوا میزان رطوبت را کاهش دهید.

رطوبت در زمستان

در زمستان میزان رطوبت به طور طبیعی کمتر از میزان آن در تابستان است. اگر این میزان رطوبت کاهش یابد، رطوبت‌سنج به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید میزان رطوبت را افزایش دهید. در فصل زمستان مقدار رطوبت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد متعادل می‌باشد. اگر این مقدار به کمتر از ۳۰ درصد برسد، شما مشکلاتی مثل خشکی پوست و علائمی همچون سرماخوردگی خواهید داشت.

دکمه بازگشت به بالا