اقتصادی

آمادگی بنادر جنوبی برای استقبال از مسافران دریایی

به منظور آماده سازی و ارتقای ایمنی کشتی ها برای استقبال از مسافران جنوب کشور، 39 فروند کشتی در بنادر مرکزی هرمزگان آماده سازی شد و 10 فروند کشتی جدید گردشگری نیز تا قبل از نوروز 1402 به ناوگان دریایی قشم اضافه می شود.

به گزارش نازک نارنجی، شهرستان های جنوبی کشور در استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس در فصل زمستان که هوای سرد و برفی در اکثر استان های کشور با دمای مناسب و هوای مساعد حاکم است. ، مقاصد مناسبی برای سفر محسوب می شوند. از سوی دیگر شیوع کرونا در دو سال گذشته باعث شد بسیاری از مردم نتوانند سفر کنند، اما با فروکش کردن کرونا سفرها ادامه یافت.

بنادر شهید بهنار، شهید حقانی، هرمز، تیاب و سیریک از بنادر چندمنظوره شرق استان هرمزگان هستند و از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال بیش از دو و نیم میلیون بازدید مسافران و گردشگران از بنادر شرق هرمزگان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 28 درصد افزایش داشت و در این مدت بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور تملک کرد. . اولین منطقه بنادر مسافری کشور با جابجایی حدود 1.9 میلیون مسافر و گردشگر.

البته در روزهای گذشته تردد از بندر شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز و بالعکس به دلیل شرایط بد دریا متوقف شده بود اما امروز اعلام شد که بندر مسافری بندرعباس – قشم بندرعباس. -هرمز و بالعکس باز.

بنادر هرمزگان را برای پذیرایی از مسافران دریایی آماده کنید

در این رابطه حسین عباس نژاد – مدیرکل بنادر و کشتیرانی هرمزگان – با بیان اینکه 90 درصد سفرهای دریایی در بنادر این استان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی انجام می شود، می گوید: 39 کشتی با ظرفیت 4200 صندلی آماده است. برای حمل و نقل مسافران و گردشگران از بنادر مرکز استان. .

وی با بیان اینکه هرمزگان در نیمه دوم سال پذیرای میلیون ها مسافر دریایی بود، ادامه داد: این تعداد کشتی در مسیرهای دریایی بندرعباس به قشم و بالعکس، بندرعباس به هرمز، قشم به هرمز و بالعکس، بندرعباس به ابوموسی، قشم و لارک و بالعکس در حال حاضر در حال رفت و آمد هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه دو روز در هفته این کشتی به بندرعباس ابوموسی و بالعکس رفت و آمد می کند، گفت: در حال حاضر 16 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت 720 خودرو به صورت 24 ساعته خدمات رسانی می کنند. در جاده بندرپل به لافت و بالعکس. در غربی ترین مسیر استان (سه مسیر چارک به کیش و بالعکس، آفتاب به کیش و بالعکس) 10 فروند لندینگ کرافت در مسیر چارک به کیش-آفتاب به کیش و بالعکس فعال هستند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عباس‌نژاد با اشاره به 6 سفر روزانه در این مسیر سه‌طرفه، آخرین ساعت سوار شدن مسافران و گردشگران از مسیرهای چارک و آفتاب را ساعت هشت صبح امروز لندینگ کرافت اعلام کرد. عصر و برای وسایل نقلیه مسافربری تا غروب آفتاب.

بازرسی مستمر کشتی ها برای آماده سازی و بهبود سطح ایمنی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با هدف تهیه و ارتقای ایمنی شناورهای سفر دریایی و طرح گردشگری اعلام کرد: برای ارائه خدمات و ایمنی سفرهای دریایی برای آن دسته از گردشگران و مسافران، بازرسی از مسافران و خودروهای سواری انجام می شود. حمل شناورها همچنان در دستور کار بازرسان این استان خواهد بود.

ارائه شده توسط عباس نژاد خاطر: بازرسی موتورخانه و ماشین آلات کشتی ها، ایمنی ناوبری، تجهیزات نجات جان و آتش نشانی و بررسی توانمندی پرسنل حمل و نقل مسافر و خودروی کشتی.

تا قبل از نوروز 1402 10 فروند قایق جدید به ناوگان گردشگری اضافه شد

همچنین علی اشتری – مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم – با اشاره به وجود 11 پایگاه گردشگری دریایی در جزیره قشم گفت: طی 9 ماهه امسال یک میلیون و 90 هزار و 215 نفر از منطقه طبیعی عجایب هفتگانه 123 هزار و 507 بازدید کردند. کشتی ها. و قایق های توریستی، آنها انجام می دهند

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای سطح ایمنی در مناطق گردشگری قشم، 80 فروند کشتی مجاز و استاندارد زیر نظر موسسات طبقه بندی و سازمان های بندری ساخته و سرویس دهی شد، اظهار داشت: در حال حاضر 80 فروند کشتی مجاز و استاندارد زیر نظر سازمان های بندری ساخته شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ساعات کار بنادر گردشگری جزیره قشم را از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب اعلام کرد و بر رعایت نکات ایمنی (پوشیدن جلیقه نجات، توجه به توصیه‌های ناخدا و تاکید کرد. فرمانده ناو، پرهیز از مناطق غیرمجاز، توجه به هشدارهای هواشناسی و حفظ محیط زیست و اکوسیستم دریایی.

به گزارش اشتری؛ شیب دراز یکی از نقاط گردشگری در وکندالو است که هر ساله پذیرای گردشگران دریایی زیادی برای تماشای دلفین است و بنادر لافت، گورزین، دهخدا، سهیلی، طبل و گوران مکان های دیگری دارند که چشم هر طبیعت دوستی را به خود جلب می کند. این اکوسیستم گیاهان و حیوانات از جمله جنگل های حرا را به خود جذب می کند که محل زندگی انواع پرندگان، حیوانات آبی و دوزیستان است.

وی همچنین از بندر بهمن به عنوان یکی از مناطق گردشگری ساحلی یاد کرد و افزود: یک لنج چوبی و سه شناور فایبر گلاس در این منطقه از جزیره به گردشگری شبانه مشغول هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا