علمی و پزشکی

«پرستار» هست اما کم است

یک پرستار هست، اما کافی نیست. بر اساس آمار ارائه شده می توان گفت کشور با کمبود شدید پرستار مواجه است و همین امر سبب شده تا پرستاران در شیفت های متعدد و گاه شیفت های اجباری مشغول به کار شوند.

به گزارش نازک نارنجی، طبق استانداردهای جهانی یکی از معیارهای صحیح در بخش پرستاری این است که در هر تخت 2.5 پرسنل پرستاری وجود داشته باشد. این در حالی است که در دو سال اخیر عوامل مختلفی از جمله مهاجرت پرستاران، ابتلا به ویروس کرونا و شهادت آنان، بازنشستگی پرستاران، افزایش تخت‌های بیمارستانی و … باعث کاهش چشمگیر تعداد پرستار در هر تخت شده است. .

علیرضا سعادتجو، عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری، با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی پرستاران را مجبور به کار در چند شیفت کاری و بعضاً شیفت های اجباری می کند، گفت: روحی از نظر دوری از خانواده نیز دچار مشکلات و آسیب هایی شد. . .

وی همچنین تصریح کرد: مسئولان باید به معیشت و نیاز پرستاران توجه ویژه ای داشته باشند، توجه به پرستاران انگیزه این قشر را افزایش می دهد و اگر کشور با بحرانی مشابه کرونا مواجه است، این عزیزان بدون خستگی وارد میدان می شوند. خستگی؛ اما اگر نیازهای پرستاران نادیده گرفته شود، آسیب های جبران ناپذیری به مردم و جامعه وارد می شود.

فرسودگی 70 درصد بیمارستان های کشور

در دهه 80 ارزیابی لرزه ای بیمارستان های کشور در دستور کار قرار گرفت و نتایج این ارزیابی نشان داد که حدود 70 درصد از ساختمان ها یا بیمارستان های درمانی کشور تخریب شده اند.

مهندس امیر ساکی، مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت با بیان اینکه این میزان در شهر تهران به دلیل قدمت بیمارستان ها بیش از 80 درصد است، با اشاره به نتایج ارزیابی فوق گفت: بیش از 90 درصد بیمارستان های فرسوده قابل مقاوم سازی نیستند و به عبارتی مقاوم سازی آن معقول نیست و بنابراین باید این بیمارستان ها تعویض شوند.

به گفته وی، با توجه به اینکه سیاست نهضت بیمارستان سازی در کشور از سال های گذشته و به ویژه در 15 سال گذشته برای ساخت بیش از 40 هزار تخت بیمارستانی آغاز شده است، برخی از این بیمارستان ها جایگزین بیمارستان های قبلی شده اند. بیمارستان ها و درصد فرسودگی در حوزه بیمارستانی ترمیم شده و به حدود 40 درصد رسیده است، اما با وجود این، وزارت بهداشت در یک برنامه میان مدت برنامه جایگزینی 50 هزار تخت فرسوده موجود را در دستور کار قرار داده است. بیش از 150 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد که باید توسط سازمان برنامه اجرایی شود. و بودجه و همچنین شورای اسلامی مورد حمایت جدی قرار گیرد.

شروع کار با توانبخشی تلفنی برای افراد در طیف اوتیسم + جزئیات

توانبخشی تلفنی افراد طیف اوتیسم آغاز شده است و اولویت با خانواده هایی است که دارای فرزند زیر هفت سال هستند و یا به مراکز توانبخشی معتبر دسترسی ندارند و یا نیاز به حمایت مالی دارند.

برخی از این افراد ممکن است به اینترنت، مراکز معتبر توانبخشی، متخصصان مربوطه و … دسترسی نداشته باشند و یا نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشند که می توانند از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر با شماره 02148085000 تماس بگیرند.

افزایش 11 درصدی مصرف سیگار در بین زنان

بر اساس نتایج مطالعه ملی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در سال 1400 (STEPS)، تقریباً 14 درصد افراد بالای 18 سال در جامعه ایران از دخانیات استفاده می کنند که حدود 26 درصد از مردان و 4.5 درصد از افراد را شامل می شود. زنان، و این مصرف از سال 2015 رشد داشته است. حدود 2.5 درصد از مردان و 11 درصد از زنان بالای 18 سال.

به گفته دکتر جعفر جندقی، رئیس مرکز محیط زیست و کار وزارت بهداشت، سالانه حدود 60 هزار نفر بر اثر استعمال دخانیات در کشور و بر اساس آمار مصرف دخانیات در مردان و زنان جان خود را از دست می دهند که نزدیک به 6000 نفر از آنها را افراد تشکیل می دهند. که در اثر قرار گرفتن در معرض دود می میرند.آنها در اثر مصرف دیگران می میرند.

چرخه معیوب اقتصادی در “کف خیابان”

از سال 2008، طرح های مختلفی برای سازماندهی کارگران خیابانی و کودکان اجرا شده است. از خانه سبز و ریحانه تا ایجاد مراکز حمایتی و آموزشی برای کودکان و خانواده ها. اما نتایج اجرای این طرح ها نشان می دهد که چندان موفق نبوده و به نظر می رسد عوامل پدیده های کارگران خیابانی و کودکان مانند «اقتصاد خیابانی»، «عدم نظارت، بی نظمی، شهروندی و ساختار ضعیف» را نادیده می گیرند. و «خلاء قانونگذاری، سیاست ناکارآمد و اجرای ناقص». » مسائل ریشه ای وجود دارد که باعث تداوم این آسیب اجتماعی و شکست پروژه ها می شود.

گزارش نازک نارنجی در این باره را می توانید اینجا بخوانید.

تعداد “طلاق ها” در حال افزایش است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه هر روز بر آمار طلاق افزوده می شود، گفت: باید رویه های مربوطه برای کاهش طلاق تغییر کند.

وی با ابراز تاسف از سوء استفاده زنان برای حمل مواد، تعداد زندانیان زن را 3 درصد اعلام کرد و با وجود اینکه این تعداد را اندک دانست، تاکید کرد که نباید به همین تعداد باشد.

وی همچنین خواستار بازنگری در 60 درصد مسائل مربوط به خانواده و همچنین اجرای عدالت و حقوق زنان شد و گفت: قوانین مربوط به این امر باید به رسمیت شناخته شود و در اختیار ما قرار گیرد.

جزئیات تأسیس مدارس غیردولتی بدون «شهریه»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از طراحی الگویی برای ایجاد مدارس دولتی با واگذاری مدارس دولتی و غیردولتی به گروه ها، خیرین و بنیادهای دولتی و جهادی خبر داد.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مدارس رایگان هستند، گفت: گروه های مرجع و افراد با سابقه تحصیلی که احتمالا از گروهی از خیرین هستند. جهادگران و رهبران دینی باید این نوع مدارس را باز کنند.

100 هزار کلاس ناایمن داریم

به گفته خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، هم اکنون 100 هزار کلاس درس ناایمن در کشور وجود دارد که به مرور این تعداد در حال افزایش است.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین از تبدیل 1000 مدرسه اتصال به ساختمان خبر داد و گفت: با 1000 مدرسه قرارداد بسته شده و ساخته خواهد شد.

تعداد تصادفات در عراق 3.5 برابر ایران است، اما تعداد فوتی ها نصف ایران است.

سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در عراق گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکس رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می کند به طوری که آمار تصادفات در عراق سه و نیم برابر ایران است. اما تعداد عراقی هایی که در تصادف جان خود را از دست داده اند نصف ایرانیان است و این موضوع فقط به خاطر خودروهای ایمنی است که دارند.

تداوم بارندگی و کاهش دما در کشور

تا روز جمعه کاهش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود و آسمان تهران فردا (31 دی) ابری و چند ساعتی با بارش برف و گاهی وزش باد و کمینه دمای صفر و یک حداکثر دما 4 درجه سانتیگراد

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی نیز درباره بارندگی های امروز گفت: امروز در استان های گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال فارس، شمال. کهگیلویه و بویار احمد، غرب یزد. و بخش‌هایی از استان کرمان با بارش برف مواجه می‌شود و در استان‌هایی مانند بوشهر، فارس جنوبی، کرمان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش‌های شدید که منجر به سیل و آبگرفتگی جاده‌ها می‌شود، دور از انتظار نیست.

آمار 7000 زن سرپرست خانوار در شهر تهران

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران امروز تعداد زنان سرپرست خانوار در شهر تهران را هفت هزار نفر عنوان کرد و گفت: 3 هزار و 300 زن سرپرست خانوار در شهر تهران تحت پوشش بهزیستی هستند و 25 هزار نفر با اعضای خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند. تحت پوشش کمیته امداد 6 تا 7 هزار زن سرپرست خانوار هستند و اسامی 15 هزار زن سرپرست خانوار در شهرداری تهران به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار به روز شده، 7 هزار نفر از این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند و 5 هزار نفر را فرزندان این زنان زیر 18 سال تشکیل می دهند.

شهرداری تهران در آستانه روز زن اعلام کرد مترو تا مجموعه ورزشی شهرداری برای بانوان تهرانی یک روز رایگان است و همانطور که مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: مترو برای تجلیل از بانوان یک روز رایگان است، امری که در اختیار شهرداری تهران است، هرچند شورا نیز با این موضوع موافقت کرد، اما زمان این یک روز این است که مترو و استفاده از اماکن رایگان خواهد بود ورزش و تفریحی مانند زمین های عباس آباد و مجموعه های ورزشی به دلیل اینکه روز تولد جمعه است مشخص نیست و هفته بعد یک روز در نظر گرفته می شود. اعلام شود.

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی نازک نارنجی:


جزئیات تأسیس مدارس غیردولتی بدون «شهریه»


تهران برف می‌بارد/ کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما


چرخه معیوب اقتصادی در “کف خیابان”


فرسودگی 70 درصد بیمارستان های کشور


زمان و منابع آزمون جامع معلمان، ماده 28



انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا