اقتصادی

آیا قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال ۱۴۰۲ تغییر می‌کند؟

یکی از اعضای کمیته انرژی شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر بحثی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی در بودجه سال آینده وجود ندارد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت وگو با نازک نارنجی، در پاسخ به این سوال که آیا قیمت حامل های انرژی در بودجه 1402 تغییر می کند؟ وی گفت: بحث افزایش قیمت حامل های انرژی مطرح نیست و قبل از اینکه بخواهیم قیمت حامل های انرژی را تغییر دهیم باید به فکر توزیع برابر انرژی برای هر نفر در کشور باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: حامل های انرژی شامل برق، گاز، آب، نفت، بنزین و گازوئیل و همه حامل هایی است که مستقیماً انرژی تولید می کنند یا به انرژی تبدیل می شوند و طبیعتاً اگر بخواهیم به ازای هر نفر انرژی در کشور توزیع برابر داشته باشیم. باید در زمینه اقتصاد انرژی که وظیفه سنگینی است، انقلاب کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر عدالت انرژی را فقط به یکی از حامل های انرژی فشار دهیم، شاید در آن حوزه موفق باشیم، اما این بار می توان آن را به سایر حامل های انرژی منتقل کرد که می تواند. به خودی خود یک مشکل باشد.”

نماینده مردم سروستان در شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در بودجه سال آینده قصد تغییر قیمت حامل های انرژی را ندارد اما به نظر ما ابتدا باید به توزیع عادلانه سرانه انرژی دست یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا