اقتصادیمطالب کسب و کار

تفاوت کارتریج طرح و کارتریج اصل

کارتریج طرح

تفاوت کارتریج اصل و کارتریج طرح  : کارتریج طرح با توجه به قیمت و کیفیت مناسب، در حال حاضر بیشترین استفاده را در ایران دارد، کیفیت این نوع کارتریج‌ها کپی از کارتریج‌های اصل است که مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کنند، و پودر مناسب همان برند داخل تونر این نوع کارتریج‌ها هست.کارتریج‌های طرح به سه گرید تقسیم می‌شوندبرای اطلاع از قیمت کارتریج پرینتر لطفا کلیک کنید.

کارتریج طرح گرید A: این نوع کارتریج‌ها از پودر مناسب پرکلاغی، درام، فوم رول، مگنت کره‌ای تشکیل شده‌اند، که بهترین انتخاب برای پرینتر شماست، بدنه پلاستیکی این کارتریج‌ها مقام بوده و پیشنهاد نیوتعمیر است و موجود در فروشگاه)

کارتریج طرح گرید B: این نوع کارتریج‌ها به نسبت گرید A، از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده و به قیمت پایین‌تری نیز فروش می‌رود، پودر، درام، فوم رول و.. این کارتریج‌ها چینی بوده و برای افرادی که هزینه کمتری می‌خواند انجام بدهند، مناسب است. (موجود در فروشگاه)

کارتریح طرح گرید C: این نوع کارتریج‌ها کاملا بدون کیفیت بوده و حتی از جنس بدنه ضعیف کارتریح به راحتی قابل تشخیص است و حتی با توجه به پودر بی کیفیت آن ممکن است آسیب به پرینتر وارد نماید(پیشنهاد نمی‌شود و در فروشگاه نیو تعمیر موجود نیست)

کارتریج طرح، غیر اصل و یا غیر اورجینال

کارتریج طرح، غیر اصل و یا غیر اورجینال

این کارتریج‌ها مانند سایر قطعات اصل و غیر اصل، به صورت‌های کپی از کارتریج‌های اصلی ساخته می‌شوند. یعنی تشخیص اینکه کارتریج اصل است یا خیر اندکی دشوار است. کیفیت این کارتریج‌ها معمولا بسیار کمتر از کارتریج‌های اصلی است. اما یکی از مزایای آن‌ها قیمت مناسب آن است. البته برخی از کارتریج‌ها در بازار وجود دارند که از جمع آوری قطعات کارتریج‌های کارکرده ساخته می‌شوند.

جهت مطالعه:

تشخیص کارتریج اصل از طرح

شما می‌توانید از طریق بررسی چند نکته، به راحتی کارتریج اصل را از طرح  تشخیص دهید. معمولا برندهای معتبر کارتریج هایی با نشانه‌های غیر قابل کپی می‌سازند تا به راحتی بتوانید تفاوت کارتریج اصل و طرح را بررسی کنید. به روش‌های زیر می‌توانید به راحتی این علائم را شناسایی نمائید.

کارتریج اصل مشخات آن بر روی کارتریج هک شده است، در صورتی که کارتریج طرح (A,B,C) داری برچسب است.

بسته بندی نامناسب

معمولا محصولات اصل حال می‌خواهد هر چیزی باشد، دارای بسته بندی‌های خوب و با کیفیت بوده و هولوگرام دارند. کارتریج‌های اصل دارای بسته بندی مناسب، هولوگرام و لوگوهای معتبر از برند مورد نظر هستند. بنابراین یکی از راه‌های تشخیص تفاوت کارتریج اصل و طرح همین مسئله است . به بسته بندی دقت نمائید.

فروشگاههای معتبر

حتما برای خرید کارتریج به افرادی که مورد اعتماد هستند مراجعه کنید. بهتر است برای خرید کارتریج اصل، به فروشگاه‌های تخصصی و معتبر مراجعه کنید. چرا که شرکت‌ها و مراز معتبر، به منظور اعلام اصل بودن محصول خود، به همراه کارتریج به شما گارانتی می‌دهند تا خیال شما بابت کیفیت راحت باشد.

جهت مطالعه:

بی کیفیتی و اختلال در عملکرد

از دیگر تفاوت کارتریج اصل و تقلبی بی کیفیتی محصول است. حتما برای شما هم پیش آمده محصولی را از لباس گرفته تا لوازم دیگر خریداری کنید و به زودی متوجه بی کیفیتی آن شده باشید. کارتریج دقیقا به همین صورت است. در صورتی که کارتریج اصل نباشد به زودی متوجه می‌شوید صفحات چاپ شده بسیار بی کیفیت است.

قیمت پائین تر

بهتر است قبل از اینکه بخواهید کارتریج بخرید از چند فروشگاه معتبر قیمت بگیرید. در صورتی که قیمت روی بسته بندی در کارتریج‌های اصل با قیمت فروشگاه‌های دیگر برابر باشند، به بسته بندی نیز توجه کنید کارتریج‌های اصل بسته بندی با کیفیت و قیمتی بالاتر دارند. در صورتی که قیمت کارتریج در فروشگاهی از قیمت کارتریج‌های اصلی در فروشگاه‌های معتبر پائین تر باشد، نشان دهنده تقلبی بودن کارتریج است.

جهت مطالعه:

کارتریجهای اصلی یا اورجینال چه ویژگی هایی دارند؟

به شما یادآور می‌شویم که کارتریج‌های بی کیفیت باعث آسیب به پرینتر شما می‌شوند. قطعا هنگامی که شما یک کارتریج تقلبی خریداری کنید به مرور سبب آسیب به قطعات دیگر پرینتر، چاپ بی کیفیت و آسیب‌های جدی می‌شوید. بنابراین سعی کنید حتما اگر قصد تعویض کارتریج دارید، یک کارتریج اصلی تهیه کنید. اما ویژگی کارتریج اصلی که معمولا توسط برندهای معتبر مانند hp، اپسون، سونی، برادر و… تهیه می‌شوند به شرح زیر است. بنابراین می‌توانید در تشخیص کارتریج اورجینال hp و سایر برندهای معتبر دیگر ابتدا مطالب زیر را دنبال کنید:

  • کارتریج‌های اصلی گارانتی دارند.
  • استفاده از کارتریج‌های اصلی سبب منقضی شدن گارانتی پرینتر نمی‌شود.
  • مواد مصرفی که در آنها استفاده می‌شود معمولا درجه یک است.
  • تمامی تست‌های مربوط به کنترل کیفیت را گذرانده اند.
  • معمولا قیمتی بالاتر از کارتریج‌های تقلبی دارند.
  • کیفیت چاپ توسط این نوع کارتریج در سطحی بالا قرار دارد.
  • کارتریج‌های اصلی را معمولا تا ۴ بار می‌توانید شارژ کنید.
  • این کارتریج‌ها خیلی کم پیش می‌آید خراب شوند.

شناسایی کارتریج اصل در برندهای معتبر

شناسایی کارتریج اصل در برندهای معتبر

کارتریج برادر: به هولوگرام آن توجه کنید. زاویه دید را تغییر دهید با اینکار معمولا ۱ تا ۴ نقطه بالای کلمه brother مشاهده می‌کنید که با چرخش کلمه برادر کمرنگ می‌شوند.

کارتریج سامسونگ: برچسب کارتریج سامسونگ معمولا سفید رنگ است و دارای آرم سامسونگ است. با چرخش آن لایه براق آبی روی نوشته سامسونگ مشاهده می‌کنید.

کارتریج اپسون: برای تشیخص آن از نرم افزار uniqolabel استفاده کنید. توسط این نرم افزار هولوگرام را اسکن کنید.

کارتریج اچ پی: کارتریج اصل hp توسط اسکن هولوگرام به طور کامل مشخیص می‌شود.

کانن : توسط هولوگرام برجسته آن می‌توانید اصل بودن آن را تشخیص دهید. هولوگرام کارتریج کانن اصل، زیر نور آفتاب، به رنگ طلایی تبدیل می‌شود

دکمه بازگشت به بالا