بین الملل

پوتین: به تقویت قوای نظامی روسیه ادامه می‌دهیم

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه از تمام اطلاعات مربوط به نیروهای ناتو و دشمنانی که در “عملیات نظامی ویژه” روسیه در اوکراین استفاده می کنند، اطلاع دارد. به گفته وی، روسیه آمادگی رزمی سه گانه هسته ای را ادامه خواهد داد و بهبود خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه به هیئت وزارت دفاع کشورش گفت که این دلیل اصلی تضمین حاکمیت کشورش است.

پوتین گفت: توسعه و استفاده از پهپادها توسط نیروهای مسلح روسیه مهم است و در همه جا مورد نیاز است. وی همچنین گفت: ناو روسی آدمیرال گورشکوف با جدیدترین موشک های کروز زیرکن برای استفاده نظامی در ژانویه وارد میدان می شود. وی گفت: روسیه تجربه خوبی در توسعه پهپادهای زیر آب دارد و این صنعت توانایی توسعه پهپادهای هوایی و زمینی را دارد.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی امروز خود از سامانه های موشکی مافوق صوت مستقر در دریا موسوم به زیرکن به عنوان سامانه های بدون آنالوگ در جهان یاد کرد. رئیس جمهور روسیه افزود: قرار است تجهیز نیروهای راهبردی روسیه به جدیدترین انواع تسلیحات ادامه یابد.

پوتین گفت: همه اطلاعات در مورد نیروهای ناتو، ابزارهایی که آنها به طور فعال در عملیات های نظامی ویژه و اقدامات متقابل استفاده می کنند، کاملاً برای ما شناخته شده است. شما همه اینها را دارید، همه اینها باید به دقت تجزیه و تحلیل شود، برای ساخت نیروهای مسلح ما، افزایش توانایی های رزمی نیروهای ما و همچنین برای خدمات ویژه داخلی استفاده شود.

پوتین گفت که روسیه آمادگی رزمی خود را حفظ خواهد کرد و سه گانه هسته ای را که “ضمانت اصلی حاکمیت روسیه است” توسعه خواهد داد. وی تاکید کرد: به حفظ آمادگی رزمی و توسعه سه گانه هسته ای ادامه می دهیم. تضمین اصلی حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی، برابری استراتژیک و توازن کلی قدرت در جهان است.

رئیس جمهور روسیه افزود: تسلیحات مدرن 91 درصد از نیروهای استراتژیک هسته ای روسیه را تشکیل می دهند. پوتین گفت که جدیدترین موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) روسیه به نام Sarmat به زودی وارد وظیفه رزمی خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه درباره تقویت مستمر نیروهای نظامی کشورش گفت: نیروهای مسلح و توان رزمی نیروهای مسلح ما هر روز در حال افزایش است و البته این روند را تقویت خواهیم کرد.

310310

دکمه بازگشت به بالا