اقتصادی

حمل و نقل دریایی روشی کم‌هزینه برای دستیابی به بازارهای سوریه

نازک نارنجی/خوزستان یکی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه استفاده از حمل و نقل دریایی را یکی از راه های رسیدن به بازارهای سوریه دانست و گفت: باید زمینه افزایش سهم غیر نفتی را فراهم کنیم. صادرات به سوریه

شهلا عموری در گفت وگو با نازک نارنجی، با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری با سوریه اظهار کرد: تجار باید به بهترین شکل وارد بازارهای سوریه شده و سهم بیشتری از بازار این کشور به دست آورند.

وی افزود: برای صادرات محصولات تولید شده در این کشور و بهره گیری از زیرساخت ها و ظرفیت های توسعه روابط تجاری با سوریه باید بازار سوریه را بشناسیم.

یکی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند منجر به رسیدن به بازارهای سوریه شود، استفاده از حمل و نقل دریایی برای صادرات است که بسیار کم هزینه و کمک کننده است. بهبود سهم تجاری ایران در این کشور، کند

عموری می گوید: در شرایطی که کشور سوریه به واردات محصولات از کشورهای مختلف توجه جدی دارد، بازرگانان ایران و به ویژه خوزستان می توانند از طریق تجارت دریایی محور، کالای مهمی را که بخشی از نیازهای این کشور است، تامین کنند. این کار قطعاً زمینه ساز توسعه صادرات محصولات ایرانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید زمینه افزایش سهم صادرات غیرنفتی به سوریه را فراهم کنیم، تصریح کرد: پارسال حدود 4 میلیون دلار از مرزهای خوزستان به سوریه صادر شد. .

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: گسترش روابط تجاری با سوریه زمینه ساز رشد تولید و اشتغال در کشور به ویژه در استان خوزستان خواهد بود و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود چرا که در جاری. شرایط اقتصادی کشور، چنین ظرفیت هایی ضروری است و باید بهترین راه برای استفاده از آنها باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا