علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

4 بهترین راه برای سالم ماندن در زمستان

در این زمان از سال، با کاهش دما و انجام بیشتر فعالیت های روزانه ما در داخل خانه، انجام اقدامات اضافی برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از نفوذ باکتری ها و ویروس ها بسیار مهم است. سالم ماندن در زمستان لازم نیست سخت باشد! سعی کنید برخی یا همه این 8 نکته ساده را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا روحیه خوبی داشته باشید و به خودتان کمک کنید تا از چالش های فصلی جلوگیری کنید.

نکته شماره 1 دست های خود را بشویید

وقتی سطوح، غذا، دست‌های دیگر یا حتی چشم‌ها و بینی خود را لمس می‌کنید، میکروب‌ها به راحتی با دست پخش می‌شوند – و فقط فکر کنید هر چند وقت یک‌بار در کمتر از 24 ساعت اتفاق می‌افتد! به همین دلیل شستن صحیح دست ها در طول روز بسیار مهم است. شستشوی کامل به خصوص قبل و بعد از هر رویداد یا فعالیتی که در آن میکروب ها شایع هستند، بسیار مهم است. عرق یونجه برای چاقی

به یاد داشته باشید که با آب و صابون کف کنید و کف دست ها، پشت دست ها، بین انگشتان و زیر ناخن هایتان را بشویید. در کل، حدود 20 ثانیه طول می کشد تا دست های شما به درستی ضد عفونی شود. (اکنون بیشتر می دانند که دوبار خواندن تولدت مبارک یک راه آسان برای زمان بندی آن است. اگر کهنه شده است، هر یک از این موارد را که NPR گردآوری کرده است، امتحان کنید.)

نکته 2 هیدراته بمانید

هیدراته ماندن در زمستان به همان اندازه که در تابستان حیاتی است. هوای خشک‌تر زمستانی که توسط سیستم‌های گرمایش داخلی ایجاد می‌شود ممکن است در واقع منجر به افزایش اتلاف آب فقط از طریق تنفس شود، بدون توجه به آسیب‌هایی که می‌تواند بر مجرای بینی وارد کند. مخاط شما مانند یک مگس گیر چسبنده عمل می کند تا عفونت ها را بیشتر از این پیش نگیرد، بنابراین وقتی خشک می شود، میکروب ها راحت تر می توانند نفوذ کنند.

اگر نوشیدن آب سرد در ماه‌های زمستان جذابیت چندانی ندارد، به یک لیوان چیزهای بخاردار مانند چای گیاهی یا حتی شکلات داغ بروید. همچنین مفید: بسیاری از میوه ها و سبزیجات 90 تا 95 درصد آب هستند! دلیل دیگری برای دریافت بیش از 5 وعده در روز.

نکته شماره 3 فعال بمانید!

اجازه ندهید گزارش آب و هوا شما را از تمرین روزانه خود باز دارد. ورزش در دماهای سردتر در واقع مزایای شگفت انگیزی دارد: قلب شما مجبور نیست به سختی کار کند، کمتر عرق می کنید و انرژی کمتری مصرف می کنید. در مجموع، ممکن است یک تمرین موثرتر باشد.

یک مطالعه قبلی در مورد چگونگی تأثیر دما بر بدن نشان می دهد که فقط لرزیدن در سرما می تواند به تبدیل چربی سرسخت شکم و ران به چربی سوزاننده کالری کمک کند. تصور کنید که یک تمرین در کنار آن چه می تواند انجام دهد! به علاوه، شما را در معرض نور خورشید قرار می دهد، که می تواند به جلوگیری از اختلال عاطفی فصلی کمک کند و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. (فقط کرم ضد آفتاب را حذف نکنید، حتی در ماه دسامبر).

با کشش مناسب و لایه های مناسب، واقعاً می توانید از فعالیت بدنی در خارج از منزل در تمام طول سال لذت ببرید.

نکته شماره 4 غذاهای مغذی بخورید

زمانی که برف و یخ می زند، ما اغلب برای گرم کردن خود به غذاهای راحت مورد علاقه خود روی می آوریم. سعی کنید مصرف کره، خامه و پنیر خود را محدود کنید و به جای آن از میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان استفاده کنید. تغذیه مناسب در واقع به حمایت از سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و انرژی و مواد مغذی برای آن فراهم می کند تا بتواند به عملکرد مطلوب خود ادامه دهد. (دلیلی برای ضرب المثل “سرما دادن” وجود دارد – اگرچه شما باید تب را نیز تغذیه کنید!)

آیا می خواهید میل به چیزی دنج و نیاز به تغذیه را متعادل کنید؟ انواع سالم را امتحان کنید، مانند سوپ عدس یا مرغ که از بالا تا پا احساس گرما می کند. خواص نعناع فلفلی

دکمه بازگشت به بالا