راهنمای خرید شلوار بوت کات

اگه  به دنبال شلواری هستید که هم راحت باشه و هم استایلتو بالا ببره شلوار بوت کات یکی از بهترین گزینه هاست. این شلوارها از ران به سمت زانو تنگ می شوند و بعد از زانو به پایین بازتر می شوند که سبب می شود هم قد بلندتر نشان داده شود و هم با انواع کفش ها به خصوص بوت و نیم بوت ها عالی جور شود. اما نکته اینجاست که خرید یه شلوار بوت کات مناسب خیلی راحت نیست و ممکن است گاهی با انتخاب های اشتباهی مواجه شوید.در این مقاله به بررسی موارد تاثیر گذار در خرید شلوار بوت کات می پردازیم

چطور فیت مناسب شلوار بوت کات را پیدا کنیم؟

وقتی میخواهید یک شلوار بوت کات بخرید اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید فیت آن است. باید ببینید که کجا تنگ میشه و کجا بازتر. باید حواستان باشه که از زانو به پایین باید یه فضای مناسبی داشته باشه تا پا احساس راحتی کنه و وقتی راه میری شلوار اذیتت نکنه. اما بالاخره هر کسی یه فرم بدنی متفاوت داره؛ اگه قدتان کوتاه است باید دنبال شلوارهایی باشید که از زانو پایین تنگ تر نباشند چون این باعث میشه قدت کوتاه تر به نظر بیاد. ولی اگه قدتان بلند است همین مدل بوت کات می تواند قدتان را حتی کشیده تر نشان بدهد.

جنس پارچه شلوار بوت کات

جنس شلوار بوت کات بسیار  اهمیت دارد. اگه دنبال راحتی هستید پارچه های کشی مثل اسپندکس یا ترکیب هایی که الاستین دارند گزینه خوبی هستند چون هم راحتند و هم با فرم بدن سازگارترند. اما اگه دنبال یه استایل رسمی تر یا کلاسیک تری هستید پارچه های جین سنگین یا حتی پشم گزینه های بهتری هستند. البته یادتان باشد که پارچه های ضخیم تر می می توانند  یک مقدار به حجم پایین تنه اضافه کنند پس این مورد را  در نظر داشته باشید.

نوع پارچه

مزایا

معایب

جین کشی

راحتی بیشتر و حرکت آسان

کمتر رسمی

جین سنگین

استایل کلاسیک و دوام بالا

حس سنگینی ممکنه ایجاد بشه

پشم یا ترکیب های رسمی

مناسب برای استایل رسمی و شیک

کمتر مناسب استفاده روزمره

قد شلوار بوت کات چقدر باید باشد؟

 این نوع شلوار معمولا باید یک مقدار بلند باشد ولی نه آنقدر که زمین را جارو کند  اگه شلوارتان بیش از حد بلند باشد کف پاشنه بوت را می پوشاند و کثیف می شود. برای همین باید همیشه چیزی در حدود نیم سانت بالای کفش یا بوتت باشد تا استایلتان هم مرتب باشد.

چطور شلوار بوت کات رو استایل کنیم؟

شلوار بوت کات به خاطر طراحی خاصی که دارد با انواع کفش ها مثل بوت نیم بوت حتی کفش های پاشنه دار جور می شود. اگه میخواهید ظاهرتان مرتب تر و بلندتر به نظر بیاد حتماً با کفش پاشنه دار یا بوت های پاشنه دار ترکیبش کنید. بدین صورت هم قدتان بلندتر به نظر میاد و هم شلوار بهتر روی پایتان می نشند. اگه دنبال یه استایل روزمره هستید می توانید با یک تیشرت ساده یا یه کت چرمی این شلوار رو استایل کنید که خیلی شیک و راحت به نظر برسید.

رنگ بندی های مناسب شلوار بوت کات

شلوارهای بوت کات توی رنگ های مختلفی موجود هستند ولی بهتر است در انتخاب رنگ به موقعیتی که می خواهید از شلوار استفاده کنید دقت کنید. برای مثال :

  • رنگ های تیره مثل مشکی و سرمه ای برای محیط های رسمی تر و جلسات کاری مناسب است.
  • رنگ های روشن تر مثل خاکستری یا آبی روشن بیشتر برای استایل های کژوال یا غیررسمی مناسب است.

البته یادتان باشد که رنگ تیره می تونه پاها رو کشیده تر و باریک تر نشون بده پس اگه میخواهید قد بلندتر دیده شوید این توی نکته را در نظر بگیرید.

چه برندهایی رو پیشنهاد می کنید؟

اگه اولین بار است که می خواهید شلوار بوت کات بخرید پیشنهاد می شود حتماً از برندهای معروف شروع کنید تا یه بار از کیفیت و فیت مطمئن باشید. برندهایی مثل Levi’s Mango H&M توی تولید این شلوارها تخصص دارند. البته ممکن است قیمتشون یه مقدار بالا باشه ولی اگه دنبال یه خرید مطمئن و با کیفیت هستید حتماً یه نگاه به این برندها بندازید.

سوالات رایج در مورد شلوار بوت کات

۱. آیا شلوار بوت کات برای همه فرم های بدنی مناسبه؟ بله این مدل شلوار به خاطر طراحی خاصش برای اکثر افراد خوبه. ولی باید دقت کنی که اگه قدت کوتاهه بهتره از شلوارهای خیلی گشاد استفاده نکنی.

۲. آیا شلوار بوت کات فقط برای بوت مناسبه؟ نه اصلاً. با کفش های پاشنه دار و حتی کفش های تخت هم می تونی استایلش کنی. فقط باید مطمئن باشی که قد شلوار با نوع کفشت همخوانی داره.

۳. چطور می تونم شلوار بوت کاتم رو با بالا تنه استایل کنم؟ شلوار بوت کات با تیشرت های ساده و کت های چرم عالی میشه. اگه میخوای استایلت رسمی تر بشه یه بلوز کلاسیک یا کت بلیزر انتخاب کن.

شلوار بوت کات یه انتخاب بی نظیره برای افرادی که می خوان یه استایل راحت ولی در عین حال شیک داشته باشن. با رعایت چند نکته ساده مثل انتخاب فیت مناسب توجه به جنس پارچه و استایل کردن با کفش و بوت های مناسب می توانید یک استایل منحصر به فرد برای خود بسازید. پس اگه هنوز یکی از این شلوارها در کمدتان نیست وقت آن است که از فروشگاه نیلی پلاس یک شلوار بوت کات با قیمت مناسب تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا