طرز تهیه ترشی انار ساده

رب انار یکی از اسیدهای رنگارنگ است که نه تنها تزیین خاصی به سفره می دهد، بلکه عطر و طعم بسیار خوبی نیز دارد. قبلا در مورد ترشی کلم قرمز و لبو شور صحبت کرده ایم و در سایت ایران کوک برای شما آموزش آماده کرده ایم. اما این بار می خواهیم در مورد سه نوع ترشی انار با سه روش ترشی انار ساده، ترشی انار و لبو، ترشی انار و کلم صحبت کنیم. روش اول فقط زمانی است که می خواهید ترشی انار درست کنید و جز ترشی مواد دیگری اضافه نکنید. اما در روش دوم و سوم و البته توضیح در مورد افزودن کلم، سیب، لبو و انواع ادویه ها را مشاهده می کنید.

همانطور که می دانید انار سه نوع است: آردی، شیرین و شیرین. بستگی به این دارد که از چه نوع انار و چه طعمی در هنگام تهیه ترشی استفاده کنید. بنابراین اگر طعم تلخ آن را دوست ندارید، می توانید به دستور سه ترشی انار شکر اضافه کنید. در آخر یادتان باشد ترشی انار را می توان با انواع غذاهای گوشتی و مرغی، با نارگیل و کتلت و همچنین غذای مقوی میل کرد. ترشی را به تنهایی با ماست نخورید. در اینجا سه ​​روش ترشی انار را معرفی می کنیم. برای اطلاع از قیمت رب انار و قیمت ترش واش با ما تماس بگیرید.


ترشی انار ساده

روش آماده سازی:

1 – یک کاسه بردارید. سرکه و آب انار را داخل آن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. مخلوط سرکه و آب انار را باید با هم به مدت 30 دقیقه بجوشانید.

۲- دانه های انار را جدا کنید. بعد از سی دقیقه مقداری نمک به انار داخل ظرف اضافه کنید. اگر می خواهید ترشی شیرین باشد، می توانید در این مرحله مقداری شکر اضافه کنید. مقدار شکر بستگی به ذائقه شما دارد.

3- در این مرحله از تهیه ترشی انار می توانید هر ادویه ای که دوست دارید به ترشی ها اضافه کنید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

4- وقتی قاشق کاملا خنک شد آن را به ظرف تمیز منتقل کنید تا هوای ظرف قاشق خارج شود، می توانید پس از بستن درب ظرف را برعکس کنید تا هوا خارج شود.

ترشی انار و لبو

عناصر:

4 لب

دانه های انار ۲ پیمانه

شکر 1 فنجان

نمک 2 قاشق چایخوری

در صورت نیاز سرکه

طرز تهیه:

1- لب را بردارید و پاره کنید. شما همچنین می توانید به مکعب برش دهید.

۲- لیپو آسیاب شده، شکر و کمی سرکه را در قابلمه ای بریزید و روی آتش بگذارید تا لیپو پخته و نرم شود. آنقدر سرکه اضافه کنید تا لب ترک خورده را بپوشاند.

3- بعد از پخت اجازه دهید دهان خنک شود. سپس دانه های انار و نمک را اضافه کنید. مواد را در یک لیوان تمیز بریزید و سرکه را به آن اضافه کنید.

4- بطری ترشی را به مدت 3 تا 5 روز در یخچال قرار دهید تا نوشیدنی آن تمام شود.

انار و کلم ترشی شده

فواید:

گل کلم یا کلم قرمز 200 گرم

3 عدد انار

5 عدد فلفل سبز

2 عدد ساقه کرفس izkomishi

10 عدد گوجه گیلاسی

سیر خرد شده 1 عدد

پودر پاپریکا 1 قاشق چایخوری

آب انار ۲ پیمانه

سرکه سفید به میزان لازم

نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

1- ساقه کلم یا کلم قرمز و کرفس را ببرید و دانه های انار را شکافته کنید.

– همه مواد را در یک قابلمه بزرگ بریزید و همه ادویه ها را خوب آب کنید

3- حالا ترشی را در ظرف مورد نظر خارج کنید. تهیه این ترشی یک ماه زمان می برد.

اصول درست کردن ترشی انار

– هنگام تهیه انار پخته می توانید مقدار نمک یا شکر را به سلیقه خود اضافه کنید. همچنین برای تهیه ترشی انار و سیب می توانید سیب ها را پوست گرفته و رنده کنید و همراه با دانه های انار به خیار اضافه کنید.

– در این ترشی می توانید سرکه سیب، سرکه انگور و … اضافه کنید.

– می توان از پودر گلپر، پودر گشنیز، فلفل، سیاه دانه و … برای طعم دادن به ترشی استفاده کرد. پس از خنک شدن مواد ترشی به اندازه دلخواه اضافه کنید.

دکمه بازگشت به بالا