عمومیمطالب کسب و کار

شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک

اختلاف قیمت دنا پلاس محاسبه می‌شود

تیر 1402: سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت، درباره خودرو دنا پلاس گفت ایران خودرو قیمتی اعلام کرد که مرکز ملی رقابت آن را برداشت اشتباه از مصوبه شورا تشخیص داد و نسبت به آن اعتراض کرد. قیمت در ایران خودرو تعدیل شد و این شرکت مستندات جدیدی ارائه داد. این مستندات در سازمان حمایت در حال بررسی است و  به محض اینکه جزئیات قیمت‌گذاری با توجه به تغییراتی که خودروساز اعمال کرده است در سازمان حمایت بررسی شود، در کارگروه خودروی شورای رقابت مصوب خواهد شد و پیچیدگی‌های آن در شورا مرتفع و قیمت اعلام خواهد شد.

وی افزود بنابراین ایران خودرو موظف است دناپلاس را به قیمت شورای رقابت محاسبه و اختلاف قیمت را با مردم محاسبه کند. این خودرو با آن کد از زمانی که اعلام شده است باید طبق مصوبه شورا فروش رفته باشد و برود. زمانی که قیمت در سازمان حمایت بررسی  و اختلافاتی که در آپشن‌های خودرو وجود دارد تایید شود، عدد نهایی ملاک است؛ عددی که شورای رقابت تایید کند ملاک است. اگر فرد خودرو را با هر قیمتی خریده باشد قیمت شورای رقابت ملاک است؛ خودروساز در جریان این موضوع است و مشکلی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر: فروش اقساطی خودرو

تغییر قیمت دنا پلاس دستی

تیر 1402: براساس تجدید نظرهای اعلام شده قیمت جدید دناپلاس دستی با کاهش 61 میلیونی همراه شده است. ماجرا از این قرار است که ایران‌ خودرو به‌جای کاهش 43 میلیون تومانی قیمت این خودرو، در لیست جدید خود اعلام کرد که محصول پایه برای محاسبه قیمت این خودرو با کد کلاس 70323، خودروی دناپلاس دستی توربو با کد کلاس 70408 است که براساس ابلاغیه شورای رقابت باید مبلغ 43.8 میلیون تومان از قیمت خودروی پایه کسر شود و پس از اضافه شدن متعلقات قانونی شامل بیمه، مالیات و عوارض متعلقه، قیمت نهایی مصرف‌کننده محصول دناپلاس جدید رقمی در حدود 410 میلیون تومان خواهد شد.

این موضوع نارضایتی خریداران این خودرو را به‌دنبال داشت و اعتراضات به حدی رسید که خریداران با تجمع روبه‌روی ساختمان شورای رقابت خواستار بررسی این موضوع توسط شورا شدند که در نهایت قرار شد قیمت دناپلاس اصلاح شود.

براساس اطلاعیه ای که ایران خودرو برای مشتریان خود ارسال کرده است قیمت دنا پلاس دستی با تجدید نظر های انجام شده 349 ملیون 800 هزارتومان تعیین شده است و قرار شده است آن دسته از مشتریانی که وجوه مازاد پرداخت کرده‌اند، ایران خودرو مبالغ اضافی را به آنها برگرداند.

 

دکمه بازگشت به بالا