استان ها

تکنیک «۸-۷-۴» برای یک خواب راحت

متخصصان سلامت اغلب توصیه می کنند که یک فرد بالغ برای داشتن یک زندگی سالم به هفت تا نه ساعت خواب در شبانه روز (بسته به شرایط جسمی و روحی فردی او) نیاز دارد.

به گزارش بارنا؛ کارشناسان سرویس بهداشت ملی (NHS) خاطرنشان کرده اند که کمبود خواب طولانی مدت می تواند با بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی، بیماری آلزایمر و اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی مرتبط باشد.
با توجه به نیاز به خواب کافی برای همه افراد و همه سنین، متخصصان سلامت همواره در تلاش هستند تا برنامه ها یا روش های مختلف روزانه را بیابند که افراد بتوانند از آنها برای بهبود کیفیت خواب خود استفاده کنند. یکی از این روش ها “تکنیک تنفسی 8-7-4” نام دارد. تمرینی که هدف آن تنظیم تنفس و کمک به آرامش بدن قبل از خواب است.

تکنیک 8-7-4 چیست؟

«اندرو ویل» پزشک آمریکایی در توضیح این تکنیک گفت: برای امتحان این روش در مکانی آرام و راحت بنشینید و ابتدا باید نوک زبان خود را روی بافت پشت دندان های جلویی بالایی خود قرار دهید. سپس به مدت چهار ثانیه آرام از طریق بینی نفس بکشید. قبل از بازدم، نفس خود را به مدت هفت ثانیه نگه دارید.
برای استنشاق، هوا را به مدت هشت ثانیه با قدرت از دهان خارج کنید تا صدایی مانند “وووووووووووووووووووووووووووووووووووووو” ایجاد شود. سپس این کار را برای چهار چرخه تنفسی تکرار کنید. با تاکید دکتر ویل که در چهار ماه اول افراد نباید بیش از چهار سیکل این کار را انجام دهند. اگر با این روش احساس راحتی بیشتری می کنید، می توانید آن را به هشت دوره افزایش دهید. این پزشک آمریکایی همچنین توصیه می کند که انجام این کار نباید بیش از هشت سیکل در یک زمان باشد.

آیا این روش واقعا موثر است؟

به گفته ویل این روش یک روش خوب و موثر برای کمک به خواب شبانه افراد و همچنین کمک به خوابیدن آنها در نیمه شب است. او ادعا می کند که این روش به کاهش اضطراب، کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و بهبود هضم کمک می کند.
البته لازم به ذکر است که تحقیقات گسترده ای در مورد اثربخشی این روش انجام نشده است و اثربخشی آن بر اساس روش های تنفسی ارزیابی می شود.





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 رای موافق و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا