عمومی

فواید پیاده‌روی سریع – نازک نارنجی

پیاده روی سریع یک ورزش با شدت متوسط ​​است و فواید بیشتری نسبت به پیاده روی با سرعت آهسته دارد.

به گزارش روزنامه نازک نارنجی همشهریان او می نویسد: “فعالیت بدنی لازم نیست پیچیده باشد. چیزی به سادگی یک پیاده روی سریع روزانه می تواند به ما کمک کند سالم تر زندگی کنیم. فواید پیاده روی منظم برای سلامتی و رفاه ماست. منحصر به فرد، و خبر خوب این است که پیاده روی می تواند به ما در رسیدن به وزن متعادل و پیشگیری از انواع بیماری ها از جمله بیماری قلبی، فشار خون بالا و بهبود خلق کمک کند. پیاده روی آسان و رایگان است و نیاز به تجهیزات یا مهارت خاصی ندارد، اما اغلب به عنوان فعالیت بدنی تلقی می شود.

برای بهره مندی از فواید پیاده روی باید اصول صحیح آن را بیاموزیم و بدون برنامه و بدون هدف راه نرویم. به این ترتیب، هر چه منظم تر و مداوم تر راه برویم، مزایای بیشتری به دست می آوریم. از جمله رسیدن به وزن طبیعی، کاهش چربی بدن، افزایش ظرفیت قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس. پیاده روی در ابتدای روز به شما احساس سرزندگی و شادابی می دهد. قرار گرفتن در معرض انرژی در صبح می تواند با ریتم طبیعی بدن شما تنظیم شود. چرخه خواب و بیداری شما را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

پیاده روی سریع یک ورزش با شدت متوسط ​​است و فواید بیشتری نسبت به پیاده روی با سرعت آهسته دارد. پیاده روی سریع را می توان با سرعت های مختلف انجام داد. بنابراین خسته کننده نخواهد بود و شما را برای مدت طولانی به دویدن علاقه مند می کند. گنجاندن پیاده روی سریع در برنامه روزانه می تواند در افزایش ظرفیت قلبی عروقی شما بسیار موثر باشد. از آنجایی که پیاده روی سریع قلب شما را در محدوده بالاتری نسبت به پیاده روی آهسته قرار می دهد، سیستم قلبی عروقی شما را تقویت کرده و به چالش می کشد. با پیاده روی سریع و مداوم می توانید قدرت عضلانی خود را افزایش دهید و مفاصل خود را تقویت کنید. داشتن یک برنامه منظم برای پیاده روی سریع می تواند خستگی ذهنی را کاهش دهد و انگیزه شما را افزایش دهد، تمرکز را بهبود بخشد و سفتی را از بین ببرد.

نکته اول: برای محافظت از مفاصل خود، مطمئن شوید که کفش مناسب بپوشید. به خصوص اگر روی یک سطح سخت و ناهموار می روید.

نکته دوم: سرعت پیاده روی تند با سرعت متوسط ​​حدود 100 قدم در دقیقه برای بزرگسالان زیر 60 سال یا حدود 5 کیلومتر در ساعت است.

پوشیدن کفش مناسب اولین اصلی است که باید رعایت شود، همه کفش ها برای پیاده روی مناسب نیستند. کفش نامناسب باعث ورم پا، التهاب عضلات و زانو درد می شود. «کفش مناسب، کفشی است که قوس پا را خوب، سبک و در عین حال زیرسازی خوبی داشته باشد».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا