علمی و پزشکی

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان می گویند نتایج بر اساس اسکن مغزی 60 نفر به این معنی است که این دارو می تواند افسردگی را به روشی منحصر به فرد درمان کند.

داروهای روانگردان برای درمان انواع اختلالات سلامت روان مورد مطالعه قرار گرفته اند.

به بیماران مبتلا به افسردگی هشدار داده می شود که سیلوسیبین را به تنهایی مصرف نکنند.

در آزمایشات علمی، یک نوع مصنوعی از این دارو در شرایط پزشکی بسیار سخت استفاده می شود. علاوه بر این، بیماران در طول مطالعه از مشاوره روانشناسان بهره مند شدند.

پروفسور دیوید نات، نویسنده این مطالعه و رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی در دانشگاه کالج لندن، گفت: یافته های جدید در مورد برنامه درسی “جالب” و “مهم” هستند.

او گفت افسردگی می تواند باعث شود که مغز در افکار خاصی “گیر” کند تا نتواند از ساختار منفی فرار کند.

به گفته او، اما با استفاده از سیلوزیبین، مغز بیماران تا سه هفته بعد شکافی را تجربه کرد که «انعطاف پذیرتر و سیال‌تر» بود.

این امر در اسکن مغز به عنوان افزایش ارتباط بین قسمت های مختلف مغز دیده می شود. این بیماران ماه‌ها بعد به احتمال بیشتری خلق و خوی بهتری خواهند داشت.

تغییرات مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضدافسردگی معمولی درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این پیش آگهی اولیه ما را تایید می کند و ثابت می کند که سیلوزیبین می تواند جایگزین واقعی برای درمان افسردگی باشد.”

فعالیت نورون های مغز

فعالیت مغز

روانگردان ها گروهی از مواد توهم زا هستند که بر تمام حواس اثر می گذارند. آنها نگاه، احساس زمان و احساسات را تغییر می دهند.

در حالی که داروهای ضد افسردگی معمولی باید روزانه مصرف شوند، فقط یک یا دو بار مصرف سیلوسیبین ممکن است برای رسیدن به همان اثر کافی باشد. البته تایید آن نیازمند تحقیقات بیشتر در بسیاری از بیماران در مدت زمان طولانی تری است.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه جداگانه اقتباس شده است. در مطالعه اول، همه شرکت کنندگان سیلوسیبین مصرف کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند در حالی که برای برخی دیگر نوع دیگری از داروهای ضد افسردگی تجویز شد.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه از مشاوره حرفه ای بهره مند شدند. اسکن مغز در سه مورد – اول، یک روز بعد و سه هفته بعد انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «ما هنوز نمی دانیم که تغییرات در فعالیت مغز پس از تأثیرات سیلوسیبین چقدر طول می کشد، و برای درک این موضوع باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.

ما می دانیم که این بیماری در برخی موارد عود می کند و این ممکن است به این دلیل باشد که فعالیت مغز به الگوهای خشکی که در افسردگی می بینیم باز می گردد.

46

دکمه بازگشت به بالا