علمی و پزشکی

رونمایی از ۳۰ دستاورد درحوزه فناوری‌های شناختی

به گزارش نازک نارنجی و به نقل از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با هدف ظهور در این حوزه فناوری و ظرفیت کشور برای پیشروی در تفکر فناوری گفت: این فناوری قابل نوآوری است. در ارتباط با سایر علوم و فنون». موفق باشید. گام های خوبی در پیشرفت علوم و فناوری های تفکر برداشته شده است و هنوز راه زیادی در پیش داریم.

ستاری با تاکید بر اینکه با نقش آفرینی بخش خصوصی باید هزینه های زیادی صرف ارتقای مرزهای دانش، آموزش و توسعه فناوری های فکری شود، ادامه داد: آنها به دنبال نوآوری و اتحاد مولفه های زیست محیطی هستند. ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی نیز با در اولویت قرار دادن توسعه این فناوری گام های موثری در این زمینه برداشته است.

افشای 30 دستاورد در حوزه فناوری‌های شناختی/ ستاره‌ای: فناوری‌های تفکر زیربنای اقتدار و رهبری در عرصه رقابت جهانی است.

دستاوردهای حرکت مستمر و هدفمند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از پروژه های بزرگ، محصولات دانش بنیان و پژوهش های مرزبانی دانش به همین الگو رسیده اند، گفت: فعالیتی که از چند سال پیش آغاز شد به بلوغی رسید که به تدریج این محصولات را به مرحله توسعه رساند. بازار امروز

وی با تاکید بر هدف گذاری برای پروژه های مرز دانش گفت: برای موفقیت پروژه مرز دانش باید هدف گذاری مناسبی انجام شود. طبیعی است که پروژه در ابتدای راه به محصول نرسد، اما ریل گذاری و ایجاد اکوسیستم یک ضرورت است و باید به این نتیجه برسیم که پیشرفت زمان آفرینی ناگهانی اتفاق نمی افتد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نتیجه حرکت مستمر و متمرکز برای پیشبرد مرزهای دانش و فناوری، اقتدار و رهبری کشور است، ادامه داد: و برای تحقق این امر باید توسعه را با هدف آغاز کرد. عمل مستمر و مستمر؛ ایجاد یک اکوسیستم مطلوب راه را برای رشد بذرهای نوآوری هموار می کند و می توان به هدف تبدیل شدن به یک محصول یا گسترش مرزهای دانش دست یافت.

حمایت از نخبگان در علوم و فناوری های شناختی

ستاری با بیان اینکه تفکر علم و فناوری حوزه جدیدی است و نیازمند آموزش نیروی انسانی است، ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه ها مجبوریم فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور را به کار بگیریم و به همین دلیل زمین را برای بازگشت این نخبگان می دهیم. .

وی با اشاره به حمایت از توسعه مرزهای دانش در کنار طرح‌های تجاری‌سازی، گفت: تلاش می‌کنیم ساختار و فرهنگی را ترویج و حمایت کنیم که تولید داخلی، تولید رقابتی و محصولات قابل عرضه به بازارهای منطقه‌ای و جهانی را هدایت می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تشکیل اکوسیستم فناوری تفکر را یک ضرورت خواند و گفت: شرکت های دانش بنیان، نیروی انسانی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و آزمایشگاه های بخش خصوصی، متخصصان و پژوهشگران بخش های تاثیرگذار این اکوسیستم هستند و زمینه ساز این اکوسیستم هستند. تغییر می کند. و اوضاع بهتر خواهد شد.

پیشرفت در فناوری تفکر طراحی

همچنین در این بازدید سید کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه شناخت با اشاره به اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در حوزه آموزش، پژوهش و درمان گفت: وجود دارد. نیاز مضاعف به سلامت مغز و استفاده بهینه از مغز. در این کمپین دانشگاه ها نقش مهمی را ایفا می کنند. ما اساتید و پژوهشگرانی در دانشگاه های خود داریم که اگر از ظرفیت آنها استفاده شود، می توانیم به دستاوردهای مهمی برسیم.

خرازی ادامه می دهد: در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از پروژه های بزرگ تا رسیدن به محصول حمایت و هدایت می شود. در پروژه کاشت مغز 8 دانشگاه مورد حمایت قرار گرفتند و این پروژه را تکمیل کردند. این موفقیت نشان دهنده اهمیت حکمرانی و سیاست گذاری از یک سو و نقش دانشگاه ها از سوی دیگر است.

وی با تاکید بر حمایت در حوزه شناختی گفت: اگر حمایت های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نبود قطعا به این مرحله نمی رسیدیم و خوشبختانه ارزش آن را بیشتر کرده ایم. برای دستیابی به توسعه پایدار در این زمینه».

خرازی ابراز امیدواری کرد که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات این حوزه در ساختارهای آموزشی، پزشکی، مطالعاتی و پژوهشی ارتقا یابد چرا که هم اکنون بسیاری از شرکت ها بر پایه دانش و فناوری فعالیت می کنند. میدان در علوم روانی پیشرفت این فناوری، پیشرفت بیماران و پیشرفت مطالعات مغز مشاهده شده است.

اجرای طرح های جامع در حوزه شناخت

در سوی دیگر برنامه، مجید نیلی احمدآبادی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برنامه ریزی های کلان در این ستاد گفت: نگارش مغز و ابزارهای جدید برای مطالعات مغزی. توسعه کاربرد یکپارچه علوم شناختی، هوش مصنوعی و کلان داده، بهبود دانش و استفاده از سلول های بنیادی و فناوری های شناختی و توسعه زیرساخت های منابع انسانی.

بین فناوری سلول های بنیادی و فناوری شناختی پیوند ایجاد کنید

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزود: بسیاری از تجهیزات مورد نیاز ما برای آزمایش های پیش بالینی ساخت شرکت های دانش بنیان کشور است و در حوزه خواندن و نوشتن فناوری های مغز، فناوری و پروژه های تحقیقاتی در زمینه لبه دانش.” و تکنولوژی در حال پیشرفت است. 11 تیم دانشگاهی و 2 شرکت دانش بنیان در این زمینه فعالیت می کنند که در انجام حمایت های مالی کامل هستند.

وی درباره توسعه کاربرد ترکیبی علوم ذهنی و هوش مصنوعی و کلان دیتا گفت: در تلاش هستیم تا این حوزه را تحت یک شتابدهنده شتاب دهیم که به خوبی پاسخ داده است و 18 تیم دانشگاهی در حال سرعت بخشیدن به شهریور ماه هستند. سال آینده. آنها خودشان را تمام می کنند

نیلی احمدآبادی با هدف ارتقای دانش و کاربردهای یکپارچه سازی سلول های بنیادی و فناوری های شناختی گفت: تجهیز آزمایشگاه شناختی رویان پژوه برای بررسی جنبه های شناخت سلولی درمان پارکینسون با مشارکت 7 مرکز علمی اجرا شد. همچنین طرح ایجاد مرکز ملی مغز و شناخت در حوزه علوم و فناوری شناختی بالینی، طرح ایجاد مرکز ملی اولیه برای توسعه فناوری های نوین درمانی بیماری های شناختی و مغزی، توسعه فناوری غشای مخاطی. . برای مطالعات شناختی از دیگر برنامه های این حوزه است. .

افشای دستاوردهای فناوری ایران

30 دستاورد فنی و حرفه ای حاصل از اجرای طرح های تحقیقاتی توسط محققان و صاحب نظران حوزه علوم ذهنی زیر نظر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در دو سال گذشته افتتاح شد.

در این نمایشگاه تحولات و محصولات فناوری در زمینه ایمپلنت های مغزی، تحریک الکتریکی عمیق مغز، تحریک مغناطیسی مغز، واقعیت مجازی برای جوندگان، تحریک بویایی، ردیاب چشم، الکترودها و سیستم ثبت و تحریک مغز و همچنین بازی و کاربرد تفکر نشان داد.

ستاری از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و با کارشناسان و دست اندرکاران حوزه علوم شناختی گفت‌وگو کرد.

بومی‌سازی تجهیزات و ابزار، توسعه و تجمیع بازارهای تجاری، مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات و تجهیزات در حوزه علوم ذهنی یکی از اهداف باز بودن تجهیزات و ابزارهای ناشی از اجرای طرح های تحقیقاتی با حمایت ستاد توسعه علم و فناوری. این تفکر است.

در این رویداد نمایشگاهی، دانشمندان و مراکز بالینی کشور با حمایت پنجاه درصدی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی قادر خواهند بود نیازهای فنی و ویژه خود را در حوزه علوم شناختی تامین کنند.

46

دکمه بازگشت به بالا