عمومی

به پهلو بخوابید تا آلزایمر و پارکینسون نگیرید!

طبق شواهد علمی، خوابیدن به پهلو، برخلاف خوابیدن به پشت یا شکم، به طور فعال ضایعات مغزی را از بین می برد.

به گزارش نازک نارنجی، عصر ایران محققان دانشگاه استونی بروک در ایالات متحده یافته های تجربی خود را در یک مقاله کامل در مجله علوم اعصاب منتشر کردند و نشان دادند که خوابیدن به پهلو موثرتر از سایر انواع خواب کثیف در مغز است که می تواند منجر به انواع خواب شود. از بیماری ها.کاغذ، تمیز وجود دارد.

طبق شواهد علمی، خوابیدن به پهلو، برخلاف خوابیدن به پشت یا شکم، به طور فعال ضایعات مغزی را از بین می برد. در واقع نشان داده شده است که پیروی از این دستورالعمل های ساده خطر ابتلا به آلزایمر، پارکینسون و سایر بیماری های سیستم عصبی را کاهش می دهد.

دانشمندان با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، عملکرد مسیر گلایفوسیت در مغز را از نزدیک بررسی کردند، سیستم پیچیده ای که برای پاکسازی مغز از مواد زائد و سایر مواد شیمیایی مضر استفاده می شود. در این سری از مطالعات، مشخص شده است که خوابیدن به پهلو بهترین راه برای خلاص شدن از شر ضایعات مغزی است.

در انسان و بسیاری از حیوانات، خوابیدن به دو طرف بدن بسیار رایج و حتی گاهی اوقات مطلوب است. تجمع زباله های شیمیایی در مغز می تواند منجر به ایجاد بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون و سایر مشکلات عصبی شود. اطلاعات کامل در مورد این مطالعه از طریق Journal of Neuroscience در دسترس است.

دکتر. Benveniste، محقق اصلی و استاد گروه بیهوشی و رادیولوژی در دانشگاه Stoney-Brook، چندین سال است که از MRI ​​برای بررسی مسیر لنفاوی در موش‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کند. این رویکرد محققان را قادر می سازد تا مسیر گلیمافاتیک را شناسایی و تعیین کنند. جایی که مایع مغزی نخاعی (CSF) از طریق مغز فیلتر می شود و با مایع بینابینی (ISF) جایگزین می شود تا زباله ها را تمیز کند. مشابه روشی که سیستم لنفاوی بدن اندام ها را از ترکیبات مضر نجات می دهد.

در طول خواب، مسیر گلایفوسیت بسیار کارآمد می شود و نیاز به وجود آن در بدن را تایید می کند. ضایعات مغزی حاوی آمیلوئید β و پروتئین تاو هستند. اینها مواد شیمیایی خاصی هستند که وقتی انباشته شوند، تأثیر منفی بر فرآیندهای مهم مغز دارند.

در مطالعه فوق، نرخ تبادل CSF-ISF در مغز جوندگان بیهوش در سه وضعیت خوابیده به پهلو، پشت (شکم) و قوس باز (پشت) مورد بررسی قرار گرفت. دکتر. بنونیست توضیح می دهد: تبادل گلایفوسیت در حالت خوابیدن به پهلو در مقایسه با دو حالت دیگر بهترین است.

به طور کلی همانطور که در نکات علمی فوق ذکر شد توصیه می شود افراد نسبت به اصلاح الگوی خواب خود اقدام کنند. اگر شما هم عادت به خوابیدن به پشت یا روی شکم دارید، تغییر تدریجی وضعیت خوابیدن و همچنین استفاده از بالش های طبی تاثیر مثبتی دارد.

به گفته محققان، همچنین می‌تواند بر تعداد دفعات بیدار شدن شما در شب تأثیر بگذارد و با تسریع فرآیند پاکسازی مغز از مواد زائد، خواب را تسریع کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا