اجتماعی

تهیه دستورالعمل برای نمایشگاه گردشگری تهران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کهبه گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان در جلسه شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار است برگزار شود. 12 الی 22 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران؛ وی گفت: در تلاش هستیم تا این رویداد را جهت دهی کنیم و به سمت تخصصی برویم تا امکان بهره مندی بیشتر فعالان گردشگری را فراهم کنیم و با معرفی الگوهای موفق کسب و کارهای گردشگری، جریانی مثبت و سودمند در این حوزه ایجاد کنیم.

وی افزود: برای اینکه بستر لازم را برای برگزاری نمایشگاه های گردشگری آینده فراهم کنیم، باید وارد بحث محتوا شویم. یعنی باید بررسی کرد که نسبت افرادی که در این رویداد حضور خواهند داشت تا چه اندازه با اهداف نمایشگاه همخوانی دارد. این رویکرد ممکن است به حضور عمومی محدودتر و کاهش اندازه فضای نمایشگاه منجر شود. اما این نگاه می تواند گامی برای احراز شرایط برای یک نمایشگاه خاص باشد.

شالبافیان ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشگاه گردشگری تهران مانند سال های گذشته با استقبال خوب مردم مواجه شده است و از سوی دیگر نیاز به ایجاد بستر و فرصت برای ارتباط دو سویه بین بخش خصوصی وجود دارد. پیشنهاد تقسیم روزهای این رویداد به دو بخش ویژه و عمومی مورد توجه قرار گرفت تا خللی در روند این رابطه ایجاد نشود.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه رویداد پیش رو بهترین فرصت برای آشنایی و شناخت شرایط، چالش ها و نیازهای موجود در حوزه گردشگری است، گفت: وی تصریح کرد: یکی از معیارهای اصلی ما در ارزیابی اثربخشی این نمایشگاه این است که این برنامه چقدر مفید و مفید است و چقدر می تواند بر جامعه مخاطبان تأثیر بگذارد. بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد و با فعالان گردشگری، سرمایه گذاران و به طور کلی صاحبان مشاغل در این حوزه گفت و گو کرد.

شالبافیان با اشاره به اینکه ساختار نمایشگاه پیش رو باید به گونه ای باشد که بازدیدکنندگان از جامعه ویژه در این زمینه تجربه کاملی در صنعت گردشگری داشته باشند. وی تاکید کرد: شناخت کامل وضعیت گردشگری کشور تنها با حضور متخصصان جامعه، فعالان گردشگری، صاحبان مشاغل و همچنین ادارات کل استان امکان پذیر است. در واقع این رویداد باید نوعی نشست، مذاکره و توسعه تجاری فعالان و ذینفعان بخش خصوصی باشد تا انعکاس مناسبی در روندهای جاری داشته باشد.

وی همچنین بر حضور پررنگ صنایع مربوطه در نمایشگاه گردشگری تهران تاکید کرد و با اشاره به نقش و اهمیت این بخش در تقویت ساختار صنعت گردشگری کشور، آن را یکی از بخش‌های مغفول خواند.

معاون گردشگری در پایان تهیه دستورالعمل، خواستار حضور شرکت کنندگان در نمایشگاه تهرانگردی و صنایع وابسته شد و گفت: این اقدام منجر به حضور منظم و برگزاری منظم نمایشگاه می شود و می توان در سازماندهی این فعالیت به سمت تخصص موثر است.»

همچنین در این نشست جمعی از فعالان گردشگری، مدیران و نمایندگان تشکل های خاص و همچنین برگزارکننده نمایشگاه هر یک به بیان دیدگاه های خود در خصوص آسیب شناسی برگزاری این رویداد در سال گذشته پرداختند. بهینه سازی فضای آموزشی و ارتقای سطح برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه نمایشگاه، ارتقای وضعیت اطلاعات و نشانه گذاری، فراهم کردن زمینه ارتباط بخش خصوصی در جلسات B تا B با تسهیل در فضای بحث، در نظر گرفتن جوایز انگیزشی، ایجاد جنبه کاربردی نمایشگاه، استفاده از ظرفیت اکسپو دبی برای معرفی و اطلاع رسانی این رویداد بخشی از نظرات و پیشنهادات مخاطبان است.

دکمه بازگشت به بالا