استان ها

۳۵ کانون فرهنگی در دوره کرونا فعال شدند | دبیرخانه کانون‌های فرهنگی در استان‌ها ایجاد شود

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ امروزه بیش از 1260 مرکز دانشجویی فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوز ، قانون ، دبیران و اعضای خاص هستند.

فعال سازی مراکز فرهنگیThe، Arts and Social برنامه ای از اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد های دانشگاهی است ، مراکزی که با همکاری دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف فعال هستند و حوزه فرهنگی اجتماعی را حفظ می کنند. فعال و پویا در دانشگاه جامعه نیز از خدمات آنها بهره مند شده است.

یکی از رویکردهای کلیدی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت فعالیت های فرهنگی دانشجویان از طریق تسریع ، تعمیق و گسترش مراکز است که با تجدید نظر در آیین نامه اجرایی در مراکز در دستور کار قرار گرفته و در مراکز اعلام شده است. سپتامبر 1999. گروه امور فرهنگی دانشجویی همچنین از واحدهای دانشگاهی سراسر کشور از فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی حمایت کرده و امکانات و تجهیزات لازم را تا آنجا که ممکن است در اختیار آنها قرار داده است.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارشها و گفتگوهای خود با مسئولین فرهنگی و دبیران مراکز دانشجویی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ، دستاوردها ، فعالیتها و ماموریت این مراکز را در قالب یک فایل خبری شرح داد.مراکز دانش آموز محور“نگاهش کن.


بیشتر بخوانید:

داستانی متفاوت از زندگی هنری قهرمان “عصر جدید”

دانشگاه را به یک بازیگر فعال دانش آموز محور تبدیل کرد

مراکز فرهنگی دانشجویی را باید یک سازمان جدی و رسمی دانست

مراکز فرهنگی نهادی قوی در شکل گیری هویت دانش آموز

دانش آموزی با 5 اختراع و 11 عنوان کتاب


پس از صحبت خبرنگار آنا با علی اصغر یاساکی ، نماینده فرهنگی دانش آموز دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد می خوانیم که رتبه سوم نمایندگان برجسته فرهنگی که بر فعالیت مراکز نظارت می کنند برنده جشنواره رشد ملی و ملی شد.

یاساکی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، در تشریح اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای بسیج مراکز فرهنگی اظهار داشت: با وجود بیماری های قلبی ناشی از کرونا در دانشگاه ها و از دست دادن دانشجویان ، فعال شدن فرهنگ مراکز بسیار دشواری است ؛ “اما ما با کمک همکاران خود در زمینه فرهنگ ، سال گذشته حدود 35 مرکز فعال در زمینه های مختلف مذهبی ، هنری و اجتماعی مجوز و فعال کردیم.

اگر دانش آموز احساس کند که در جریان مسابقه ، فعالیت های او در زمینه فرهنگ بیشتر دیده می شود و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ، سعی می کند فعالیت های خود را از نظر کیفیت ارتقا دهد تا جایگاه ویژه ای در زمینه رقابت کسب کند.وی افزود: مهمترین نقش مراکز فرهنگی ترویج فرهنگ بدنه جامعه دانشگاهی است. اگر دانش آموزان علاوه بر تحصیل علم و تخصص در مسئولیت اجتماعی و فعالیت های مدنی احساس وظیفه کنند. یکی از روشها ، فعالیت دانش آموزان در مراکز فرهنگی یا سیاسی است. در این راستا ، مراکز فرهنگی می توانند دانش آموزان را در رسیدن به این اهداف انگیزه دهند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد معیارها و مواد لازم برای انتخاب معاونین برتر ناظر بر فعالیت مراکز جشنواره ملی رشد را در نظر گرفت و به آنا گفت: اگر در مقایسه با بودجه کلی فرهنگی ، مراکز معیار ارزیابی انتخاب نمایندگان اصلی

یاساکی مهمترین چالش و مشکل مراکز فرهنگی از دیدگاه دانشجویان را حمایت نکردن از برنامه ها و نبود امکانات و توجه به فعالیت مراکز عنوان کرد و افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد چالش ها و مشکلات به صورت خلاصه بیان شده است. به گونه ای که در موازنه تلاش ها و فعالیت های مراکز و برنامه هایی که ارائه می دهند ، بودجه در اختیار آنها قرار می گیرد و برای اجرای برنامه ، تلاش می شود تا برنامه ها با کمترین مشکل تسهیل و اجرا شود.

وی مهمترین م componentلفه تقویت مراکز مانند ارزش گذاری به دانشجویان ، مراکز فرهنگی و شخصیت دهی به جایگاه فرهنگی آنها را تشریح کرد و توضیح داد: اگر دانشجویان و مراکز فرهنگی در ارائه و اجرای برنامه خود را با استقلال فکری ببینند و احساس کنند که مسئولان فرهنگی دانشگاه م Institسسات فقط وظیفه دارند برنامه ها را تسهیل ، راهنمایی و پشتیبانی کنند ، اطمینان حاصل کنند که مراکز در مسیر رشد و رفاه قدم می گذارند و حتی سایر دانش آموزان را به مشارکت در فعالیت های فرهنگی ترغیب می کنند.

در دوران کرونا 35 مرکز فرهنگی فعال شد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار داشت که برنامه این شعبه از دانشگاه در زمینه مراکز پشتیبانی گسترده ای برای هرگونه ایده و برنامه برآمده از جنسیت دانشجو و از ذهن افراد است. دانش آموز ، و ادامه می دهد: این در چارچوب قوانین و مقررات و مطابق با مقررات مربوط است ، در غیر این صورت هیچ محدودیتی برای مراکز فرهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی وجود ندارد.

یاساکی تصریح کرد: مقررات مربوط به مراکز فرهنگی برای تسهیل صدور مجوز و فعالیت های فرهنگی است و به همین دلیل واحدهای دانشگاهی مجوز مراکز واجد شرایط را به سرعت صادر می کنند و رشد مراکز فرهنگی را در زمینه های مختلف تسریع می کنند. فعالیتهای متفاوتی وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

رفتارها و فعالیتهای گروهی ؛ رمز موفقیت مراکز فرهنگی

مرکز معرفت رضوی در دوران شیوع کرونا چه کرد؟

5 پیشنهاد برای عملکرد بهتر در مرحله دوم “جشنواره رشد”

روند مشارکت دانش آموزان در مراکز فرهنگی را تسریع کرد

فعالیت با کیفیت در مراکز فرهنگی با نرده مناسب تسهیل می شود


وی یکی از زمینه های رشد و توسعه مراکز فرهنگی را بستری برای رقابت دانست و توضیح داد: در شرایط رقابت در قالب جشنواره ، استعدادهای دانش آموزان بیش از هر زمان دیگری توسعه می یابد. و گاهی راز و پتانسیل آنها استعدادها به حقیقت می پیوندند اگر دانش آموز احساس کند که در جریان مسابقه ، فعالیتهای او در زمینه فرهنگ بیشتر دیده می شود و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ، سعی می کند فعالیتهای خود را از نظر کیفیت ارتقا دهد تا جایگاه ویژه ای در عرصه رقابت کسب کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اعلام کرد: در جشنواره ملی توسعه ویژه مراکز فرهنگی ، فرهنگسرای مهدویت و مرکز تئاتر این شعبه از دانشگاه رتبه های برتر کشور را کسب کردند. علاوه بر این ، مرکز هلال احمر و مرکز مهدویت ، با مشارکت خیران ، آستان قدس رضوی ، شهرداری و … دارای فعالیت های پروژه ای فراوان و معناداری هستند که صادقانه و دلسوزانه کمک کننده است.

پیشنهادات اصلی یاساکی برای سرکوب و ترویج جشنواره رشد در مرحله دوم این است که اطمینان حاصل شود که نیروهای مربوطه و رابطین بین استانی بر سر کار هستند و علاوه بر این ، توجیه درخواست برای راهی ساده و روان برای اعضا و دبیران مراکز ، یک فیلم تبلیغاتی کوتاه از اولین جشنواره رشد تهیه کنید و اکنون او گزارش ویدیویی از روند ارسال فراخوان را برای نتیجه گیری و ایجاد دبیرخانه رسمی مراکز استان ها و واحدهای جامع برای افزایش ادغام و حکمرانی بهتر شرح می دهد.

انتهای پیام / 4121 /4062 / ص

دکمه بازگشت به بالا