عمومی

بانوی ۷۶ ساله تهرانی، ورزشکار بین‌المللی

عشق او به این ورزش در آستانه 60 سالگی خانم عقیلی را در زمینه ورزش جلب کرد. پیرزنی که در دو دهه آخر زندگی خود بدون هیچ مانعی در موفقیت خود مدال های زیادی را در مسابقات مختلف کسب کرده و چنان توانایی را از خود نشان داده است که دو بار برای کشورمان به مسابقات بین المللی اعزام شده است.

به گزارش نازک نارنجی ، روزنامه “خراسان” در ادامه نوشت: امروز با این پیرمرد قهرمان صحبت کردیم تا از زندگی او ، راز موفقیت و موفقیت های ورزشی او بگوییم.

17 سال دویدن حرفه ای

سی خانم عقیلی در سال 1324 متولد شد و دارای شش فرزند و 10 نوه بود. وی از روزی که تصمیم گرفت این ورزش را جدی و حرفه ای بپذیرد گفت: “من 17 سال است که ورزش حرفه ای انجام می دهم و کوهنوردی و دوچرخه سواری می کنم. من روزانه دو ساعت می دوم و یک ساعت دوچرخه سواری را اختصاص می دهم. اولین کار رسمی من 16 سال در زمین خاکی در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد ، جایی که من 12 دور دویدم و مقام اول را کسب کردم. با این حال ، اکنون سالهاست که از منحنی جلوتر هستم. مقام اول در مسابقات استانی تهران در مسابقات ملی ، 16 سال پیش یک مدال طلا به دست آوردم “در سال 2017 ، در مسابقات سرعت 400 متر بین المللی چین چهارم و در مالزی 2019 پنجم شدم ، پنج سال بیشتر از همه رقبایم.”

مثال باشید و به دیگران القا کنید

جالب است بدانید که خانم عقیلی تا دو سال پیش قادر به دوچرخه سواری نبود و ناگهان تصمیم گرفت دوچرخه سواری کند. وی گفت: “من برای بچه ها و نوه هایم دوچرخه می خرم و به آنها کمک می کنم تا سوار شوند.” یک روز گفتم چرا خودم دوچرخه سواری نمی کنم؟ سرانجام من دوچرخه سواری را آموختم و اکنون دوباره به بزرگسالان دیگر آموزش می دهم. “همسالانم برای من الگویی قرار می دهند و مدام می گویند انگیزه شما هستیم.”

وی درباره تأثیر کرونا در ورزش روزمره خود می گوید: “من روزهای اولیه کرونا خانه را ترک نکردم زیرا خسته شده بودم.” بعد کرونا را دیدم ، که یک یا دو روز دیگر فاصله نداشت. بنابراین من مدام ورزش می کنم ، اما هر روز از دو ماسک استفاده می کنم. “من همچنین باید بگویم که نزدیکان و خانواده من از حساسیت من نسبت به برنامه های ورزشی من آگاه هستند ، این بدان معنی است که اگر به یک مهمانی یا جشنواره ای دعوت شوم که در ورزش من تداخل ایجاد کند ، من ورزش را انتخاب خواهم کرد.”

زیاد بحث نکنید!

نتیجه گیری شده توسط خانم صحبت های او را با صحبت با پیر و جوان تفسیر کنید: “من به جوانان توصیه می کنم که سرانجام ساعت 10 شب به رختخواب بروند و ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوند تا در طول روز فعالیت بیشتری داشته باشند ، در غیر این صورت اگر مغز آنها را به کار گرفتن دستور نمی دهد. من خودم می روم ساعت 10 شب بخوابید و 4 صبح بیدار شوید من همچنین به همسالانم توصیه می کنم که ورزش را جدی بگیرند و دویدن را رها نکنند. من فکر نمی کنم راه رفتن طبیعی بی فایده باشد. من همچنین معتقدم که ورزش بهتر از دارو ، خواه برای بدن آنها مفید باشد یا نه. علاوه بر این ، آنها با ورزش احساس پیری نمی کنند. من بیشتر خودم را می افتم اما ناامید نمی شوم. من از سالمندان می خواهم که همیشه یک بهانه بهانه نکنند که یک سال پیش و ما سردرد گرفتیم. “آنها نباید فراموش كنند كه سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهند ، نه زیاد پرخوری نوشیدن مقدار زیادی آب. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا