استان ها

لزوم ایجاد رضایت‌ در دانشجویان با ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش/ تولید اولیه 2 محصول دانش‌بنیان در سال 99 انجام شد

گروه استان های خبرگزاری آنا – مجتبی آزادیان؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در تاریخ 2 نوامبر 1989 تاسیس شد و فعالیتهای آموزشی را در نیمسال دوم سال تحصیلی 89-1389 با پذیرش حدود 130 دانشجو در هر دو زمینه ترجمه انگلیسی و آموزش مقدماتی در یک ساختمان اجاره ای آغاز کرد. . مساحتی در حدود 700 متر مربع و حداقل امکانات مورد نیاز آغاز شد.

همزمان با گسترش دانشگاه و افزودن رشته های جدید ، تلاش شد مجتمع دانشگاهی در امتداد جاده آسیا احداث شود و فاز اول آن در دهه فجر سال 1997 در زمینی به مساحت 15 هکتار کیلومتر 4 قوچان راه اندازی شود – جاده مشهد ، در یک ساختمان آموزشی با 8000 متر مربع. و سو advantage استفاده شد.

فاز 2 (با توجه به اینکه اکثر دانشجویان بومی و خواهر و برادر نیستند و به دلیل کمبود ساختمان اجاره ای با کاربری مناسب در سطح شهر) ، ساخت خوابگاه مرکزی در فاز 1 با ظرفیت 350 نفر در 2800 متر مربع اولویت بعدی تا ژوئن 2001 ، آن را آماده و در تسهیلات مناسب بهره مند شد. همزمان با ساخت خوابگاه ، ساخت دفتر دانشگاه با زیربنای 2800 متر مربع در فاز 3 آغاز شد و سرانجام در دسامبر 2002 آماده و اجرا شد.

فاز 4 خوابگاه مرکزی شماره. 2 نفر با ظرفیت 350 نفر و زیربنای 2800 متر مربع نیز ساخته شده است. به دنبال این ، ساختمان دانشکده پرستاری و مامایی به ابعاد 2238 متر مربع ، ساختمان سلف سرویس با عرض 2200 متر مربع و مجموعه دانشکده سما (شامل سه دانشکده) به عرض 4800 متر مربع و تحقیقات و آموزش و پرورش دکتر جوانبخت با زیربنای 5000 متر مربع در فوریه 2007 ساخته و به بهره برداری رسید.

در مرحله بعدی توسعه دانشگاه ، دانشکده علوم انسانی به مساحت 4632 متر مربع و مسجد دانشگاه به مساحت 1862 متر مربع و مجموعه ورزشی شهید کلاهدوز به مساحت 7169 متر مربع و یک تعمیرگاه و پارکینگ به مساحت 800 متر مربع و فاز 3 دانشکده پرستاری با زیربنایی در حدود 500 متر مربع ساخته شده و فعالیت می کند.

با استفاده از این مقدمه ، که توسط خبرگزاری آنا نوشته شده است ، برای توصیف آخرین دستاوردها و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در سال 1399 و اهداف ، برنامه ها ، مأموریت و چشم انداز در سال 1400 ، با غلامرضا کاظمی ، رئیس این گفتگو صحبت می شود دانشگاه ، که می توانید جزئیات آن را بخوانید.

آنا: مهمترین فعالیتها و دستاوردهای دانشگاه قوچان در سال 1995 به ویژه در زمینه تحقیق و فناوری چه بود؟

کاظمی: مقالات متعددی توسط اعضای هیئت علمی در مجلات و مجلات با رتبه بندی Q1 و Q2 ، افزایش ثبت نام دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سالهای گذشته ، آماده سازی و آماده سازی زمین برای دسترسی به آموزش مبتنی بر مهارت برای دانشجویان ، تقویت و افزایش ظرفیت اعضای هیأت علمی دانشگاهیان و کارکنان در مورد فعالیت های انجام شده در دانشگاه در سال 1399 با ادامه کلاس ها و کارگاه های مختلف ، برگزاری وبینارهای تخصصی متعدد در زمینه های مختلف و گروه های آموزشی ، تقویت و گسترش روابط سازمانی با سایر موسسات آموزش عالی در شهرستان و سایر شرکتهای خصوصی

تأسیس کارگاه تولید آزمایشی ضدعفونی کننده و ضد عفونی کننده “ایزوکلروسیانوریت سدیم و منابع آن” شرکت دانشبانیان واقع در مرکز رشد “آساک شیمی گستر” ، ایجاد کارگاه تولید آزمایشی چربی ، روان کننده و مواد غیر قابل اعتماد مربوط به “حفاری تور ماشین آلات “و مصرف صنعتی و عمومی واحد فناوری مستقر در مرکز رشد” مبتنی بر شیمی بشقاب الماس “از دیگر فعالیت ها و واحد موفقیت در قوچان ، به ویژه زمینه تحقیق در سال 1399 است.

آنا: ما 99 سال را در شرایط کرونا و مبارزه با این ویروس گذراندیم. دستاوردها یا محصولات واحد شما در برابر این بیماری چیست؟

کاظمی: با مجوز ستاد کنترل بیماری های قوچان کرون ، ساخت مواد ضد عفونی کننده و ضد عفونی کننده دکلرهید سدیم و سیانور و غیره. شرکت دانش بنیان و واحد فناوری Asak Shimi Gostar در مرکز رشد این واحد دانشگاهی در غلظت ها و تجهیزات مختلف ، بیمارستان و … که واقعاً به مردم شهر کمک کرد ، تهیه پایان نامه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در موضوعات روانشناسی ، جامعه شناسی و پزشکی ، شیوع ویروس کرونا ، ضد عفونی مساجد و مدارس روستایی در شهر قوچان و برگزاری کارگاه های مجازی برای سایر افراد بخشها و ارگانهای شهر ، از جمله اقدامات و محصولات ساخته شده مطابق با کرونا.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با شیوع بیماری عروق کرونا قلب در شهرک قوچان بلافاصله اقدامات مقابله با این ویروس را آغاز کرد که شامل نتایج مثبت و بازخورد در زمینه کنترل این بیماری بود.

مهمترین فعالیت شامل تشکیل بیش از 20 تیم بهداشتی برای ضد عفونی مدارس ، مساجد ، خوابگاهها و سایر مراکز عمومی در شهر قوچان و درگز ، فاروج ، شیروان ، چناران ، مشهد و روستاها و عملکرد آنها با محلول ضد عفونی کننده توسط اعضای هیئت علمی بود. تهیه و توزیع بیش از 5،000 بسته بهداشتی از جمله ماسک و ژل ضد عفونی کننده در اداره ، دبیرستان و سایر کارگران. تعداد بیشتری از شهروندان مناطق گفته شده و از اعضای هیئت علمی ضدعفونی کننده استفاده می کنند و از زمان شروع این ویروس در مبارزه با ویروس کرونا استفاده می کنند مرض.

آنا: با فرارسیدن سال 1400 و تأکید بر انتخاب افسران دانشگاه آزاد به عنوان اولین انتخاب داوطلبان در سال 1404 ، چگونه و با چه سیاست ها و برنامه هایی به این هدف نیاز داریم؟

کاظمی: این در مورد نرم افزارهای آموزشی اتفاق نمی افتد. برای دستیابی به این هدف ، لازم است گامهایی مانند ایجاد رضایت بیشتر برای دانشجویان از طریق بهبود کیفیت آموزش و پژوهش ، حل مسئله و حل مشکلات اجتماعی ، به ویژه روش ، تدریس و برنامه ریزی درس به اعضای هیئت علمی انجام شود.

با گذشت نزدیک به چهار دهه از زندگی در دانشگاه آزاد اسلامی ، با تمام نقاط قوت ، متأسفانه هنوز هم در پایه گذاری این مرکز علمی مشهور کاستی ها و کمبودهایی وجود دارد که باید مورد بررسی جدی و عمیق قرار گیرد. اگر دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد در بین دانشگاه های کشور و حتی منطقه یک مارک باشد و بتواند در جذب متقاضیان ورود به دانشگاه موفق باشد ، باید به جایگاه بالایی برود.

در این راستا ، هرم عضویت معلم به معلم باید اصلاح شود ، هرم نسبت کارمند به دانشجو اصلاح شود ، برای سازماندهی و یکپارچه سازی سیستم آموزش و پرورش و ادغام واحدهای دانشگاه باید تقویت شود. پرهیز کرد زمینه فعالیت های پژوهشی ، تخصص را از فعالیت ها و خروجی کارهای انجام شده در مقطع تحصیلات تکمیلی ، حفظ شأن و منزلت استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ، تقویت مالی و معیشت اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ، تقویت و حمایت از دانشجویان با قدرت مالی ضعیف و گسترش فرهنگ اعتماد به نفس در میان دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه به عنوان نخبگان و آینده پژوهان در این مرز مرزی.

آنا: در زمینه آموزش چه برنامه ای برای ایجاد و افزایش دوره های واحد فردی خود تا سال 1400 دارید؟ آیا دوره های جدید فرا می رسد؟

کاظمی: در سال 99 به دلیل امکانات فراوان موجود در واحد قوچان ، رشته های زیادی در استان ارائه شد که امیدواریم با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه بتوانیم آنها را بدست آوریم. در شرایط فعلی سطح تحصیلات در دانشگاه ها به دلیل شیوع و شیوع بیماری عروق کرونا قلب و کاهش میزان ثبت نام دانشجویان به دلیل کاهش درآمد خانوار ، دانشگاه باید تلاش کند تا در صورت لزوم شرایطی را برای جذب دانشجویان متقاضی فراهم کند. ناداد گذشته توسط تیمی از متخصصان اجرا شده و سعی شده است با بررسی و شناسایی رشته های شناخته شده این بستر فراهم شود.

واحد قوچان همچنین درخواستهای زیادی برای جذب و راه اندازی در زمینه های کاربردی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی از طریق استان و سازمان مرکزی ارائه داده است که تا حد زیادی تأیید اولیه را دریافت کرده است. برای راه اندازی چندین رشته در این سطح ، اعلام می شود به زودی.

آنا: چه اتفاقات خوبی در سال 1400 در زمینه مدارس و مدارس مهارتی سما رخ خواهد داد؟

کاظمی: افتتاح خانه قرآن سما برای ارائه خدمات و آموزه های قرآنی به همه شهروندان ، تأسیس پیش دبستانی پسران ، احداث آموزشگاه فنی حرفه ای دخترانه و پسرانه ، ارتقا College دانشکده سما به دانشکده و گذراندن دوره های جدید از جمله موارد ذکر شده است. اتفاقات خوبی که در سال 1400 رخ خواهد داد.

آنا: با کدام اولویت و برنامه اصلی در سال 1400 شروع می کنید؟

کاظمی: در صورت امکان ، جذب فناوری های هسته ای و واحدهای فناوری و مدیریت ایده های ارسالی در زمینه دریافت مجوز و ساخت برخی از محصولات و معرفی دانشگاه به عنوان واحد تجاری ، جلب رضایت بیشتر دانشجویان ، بهبود کیفیت آموزش و تحقیقات ، افزودن رشته های محبوب ، تلاش به منظور استفاده بهتر و مطلوب از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه ارائه خدمات به متقاضیان ، بهبود زمینه همکاری دوگانه بین صنعت و دانشگاه و معرفی آنها به امکانات دانشگاه و محصولات آنها ، حمایت از اساتید و آنها را تشویق به پیاده سازی کنید. پروژه های صنعتی ، تلاش برای ما برای بهبود کیفیت پایان نامه ها و رساله ها در دوره های تحصیلات تکمیلی ، تلاش برای ایجاد علم و ثروت علمی ، و تولید محصولات خروجی پایان نامه و پایان نامه.

تلاش برای ارائه خدمات بهتر در زمینه های مختلف تحقیق ، حمایت از کارآفرینان و ایده پردازان و حمایت و راهنمایی آنها برای عملی ساختن ایده ها ، افزایش کلاس های فوق برنامه و راه اندازی برنامه های تخصصی. آموزش در بخشهای مختلف ، دفتر تخصصی توسعه فناوری و ارتباطات را حفظ می کند صنعت صنعت دانشگاه و قدرت دفتر و مرکز رشد برای تقویت قدرت علمی و عملی اساتید ، دانشجویان و کارکنان ، دعوت از صنعتگران و فارغ التحصیلان ماهر با مهارت برای ارائه خدمات فنی و تخصصی به سایر دانشجویان ، کار با کارخانه ها و صنایع در شهر و استان و معرفی دانشجویان از دیگر اولویت های 1400 برای درخواست و ایجاد اشتغال و تلاش برای پاسخگویی به برخی از خواسته های اساتید در زمینه فعالیت ها است. از تحقیقات علمی که انجام می دهند.

انتهای پیام / 4103/4062 /

دکمه بازگشت به بالا