حوادث

هنگام وقوع حادثه چه اطلاعاتی به اپراتورهای اورژانس ارائه بدهیم؟

در بیشتر موارد ، وقتی پس از یک حادثه یا بحران با نیروهای امدادی تماس می گیریم ، بسیار نگران هستیم و این می تواند باعث شود اطلاعات کافی در اختیار سرویس های امداد قرار ندهیم. اما دانستن اینکه اپراتورها چه چیزی ارائه می دهند ، کمک می کند تا نیروهای امدادی سریعتر برسند و به تکنسین های اورژانس اجازه می دهد تا در یک ساعت طلایی به آنجا بروند.

در مصاحبه ای با نازک نارنجی ، مجتبی خالدی ، سخنگوی سازمان اورژانس کشور ، وی در پاسخ به اینکه آمبولانس چه اطلاعاتی را باید در اختیار اپراتورهای اورژانس قرار دهد تا آمبولانس ها بتوانند سریعتر به صحنه حادثه برسند ، اظهار داشت: هنگام تماس با اورژانس ابتدا باید ماهیت حادثه اعلام شود.

وی ادامه داد: مکانیسم آسیب دیدگی برای ما بسیار مهم است. گزارش این موارد کمک می کند تا خدمات اورژانس در اولین لحظه ای که نیاز به حضور سایر سازمان های امدادی است تماس بگیرند.

خالدی گفت: “اعلام دقیق تعداد مجروحان بسیار مهم است زیرا سازمان اورژانس می تواند تعداد آمبولانس های مورد نیاز منطقه را شناسایی کند.

وی ادامه می دهد: اعلام آدرس دقیق نیز یکی از موارد مفید است و اگر افراد بتوانند از مسیری که در آن قرار دارند نیز مطلع شوند ، رسیدن به اورژانس در اسرع وقت بسیار موثر است.

خالدی ادامه داد: همچنین تماس گیرندگان می توانند در صورت آشنایی با خدمات فوریت های پزشکی به متخصصان اپراتور اطلاع دهند تا کارشناسان بتوانند آنها را در مراحل اولیه که باید انجام شود راهنمایی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا