علمی و پزشکی

سنین بالای ۶۵ سال و گروه‌های آسیب‌پذیر؛ اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تشریح اولویت واکسیناسیون کادر پزشکی در برابر Covid 19 و آغاز واکسیناسیون کارکنان فعال ICU در بیمارستان ها ، گفت: “پس از کارکنان ICU ، سایر کادر پزشکی ، افراد بالای 65 سال و سایر گروه های آسیب پذیر واکسینه می شوند.

تایید شده توسط نازک نارنجی، دکتر. قاسم جان بابایی ، در حاشیه آغاز واکسیناسیون در Covid 19 در کشور ، گفت: “در آستانه 22 بهمن ، ما افتخار می کنیم که شاهد آغاز واکسیناسیون در کشور هستیم ، تاکنون بیش از یک میلیون بستری در بیمارستان به این بیماری در سطح کشور. “در همان زمان ، تعداد تخت های تحت مراقبت های ویژه 2.5 برابر قبل از بیماری عروق کرونا قلب افزایش یافت. ما اکنون 11000 تخت تاج در بخشهای بیمارستان داریم و در عین حال سعی می کنیم هیچ بیماری را از خدمات ECU محروم نکنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 34000 کارمند در ICU فعال هستند ، از جمله پرستار و نیروهای پشتیبانی و غیره ، گفت: حدود 22000 نفر از این نیروها در مراکز دولتی فعال هستند و ما سیاستی را ایجاد کرده ایم که این افراد در مرحله اول تاج را دریافت کنند واکسن

جان بابایی افزود: ما انتظار داریم كه در مراحل بعدی كلیه پزشكان واكسین شوند ، این مرحله با پذیرش بیشترین تعداد بیماران عروق كرونر در یكی از بزرگترین بیمارستانهای كشور آغاز می شود. سایر کارکنان درمان ، افراد بالای 65 سال و سایر گروه های آسیب پذیر در مراحل بعدی واکسینه شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا