علمی و پزشکی

واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اساسی طراحی شده برای درمان بیماری عروق کرونا ویروس قلب خواهیم پرداخت و به برخی از سوالات متداول شما پاسخ خواهیم داد.

واکسن های کرونا چه خصوصیاتی دارند؟

در حال حاضر سه واکسن مختلف در سه شرکت دارویی وجود دارد استخوان – فایزر، نوین و آسترازنکا ساخت اروپا و آمریکا است و هم اکنون در برخی کشورها عرضه می شود. جدول زیر مقایسه مشترک سه واکسن را ارائه می دهد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

در ادامه ، جزئیات این واکسن ها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

واکسن مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، خبر ساخت آن منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و میزان کارایی آن حدود 94٪ است.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن مدرن می تواند تا 30 روز در دمای اتاق نگهداری شود و اگر در دمای 2020 درجه سانتیگراد باشد می تواند تا دو ماه نگهداری شود. در حقیقت ، می توان آن را در یک فریزر معمولی نگه داشت. 20 میلیون واحد از این واکسن تا پایان امسال در دسترس خواهد بود.

تأثیر این واکسن بر روی شکل شدید بیماری نیز مثبت است و برای افراد بالای 16 سال ثابت شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. این شرکت مدرن به دنبال درآمد قابل توجه است!

واکسن Astraznka

این واکسن در 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) ، بر خلاف دو واکسن کامل دیگر سنتی ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده و بر اساس ویروس کاهش یافته سرد شامپانزه ساخته شده است. این ویروس برای انسان کاملاً بی خطر است و فقط مسئول فعال کردن سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر بخشی واکسن Astraznka بین 60 تا 91٪ است و به دوز تزریق بستگی دارد. این واکسن هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای ندارد.

هرکسی از هر گروه سنی می تواند آن را تزریق کند و همان اثر را دارد. آنچه در مورد واکسن آکسفورد جالب توجه است ، کاهش شیوع همه گیر و میزان انتقال آن است.

3 تا 4 دلار هزینه دارد و حمل بیش از دو قبلی آسان است و تا 6 ماه قابل نگهداری است. البته نباید کوچکترین اثری را نادیده گرفت! تا پایان سال 2020 ، نزدیک به 200 میلیون واحد از این واکسن در دسترس خواهد بود.

استرازنکا گفت که پس از پایان اپیدمی کرونا ، درآمد را در نظر می گیرد.

آیا مقاله ای دارید که به نظر شما شایسته نمایش در مجلات معتبر علمی باشد؟ از آنجا که حتی یک هجی یا غلط املایی کوچک می تواند تلاش شما را تلف کند ، ترجمه مقاله علمی خود را به متخصصان بسپارید تا آن را به زبانی که شما ترجیح می دهید ترجمه کنید. بدون شک بهترین نتیجه از بهترین و تخصصی ترین عملکردها حاصل می شود: Transis یک بستر ترجمه تخصصی آنلاین است که به شما امکان می دهد از خدمات فارسی به انگلیسی در ترجمه و همچنین فارسی به انگلیسی و متن ترجمه و خدمات ترجمه ISI بهره مند شوید.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، فایزر موفقیت ساخت واکسن کرونا را اعلام کرد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن های mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی مواد ژنتیکی در ویروس نیستند ، بلکه فقط کد ژنتیکی هستند. از آنجا که برای ساخت این نوع واکسن هیچ ویروس واقعی لازم نیست ، میزان ساخت آن بسیار زیاد است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه تولید ارزان تر از روش سنتی است.

در هر صورت اثر این واکسن نامشخص است ، یعنی با قطعیت نمی توان گفت که آیا واکسن بدن در برابر شکل شدید بیماری است یا خیر. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و به راحتی منتقل نشود.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال تأیید شده است و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer می خواهد سود خوبی از آن بدست آورد. تا پایان سال 2020 ، نزدیک به 50 میلیون واکسن در دسترس خواهد بود.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری کرونا ویروس قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا باشد ، نیازی به واکسیناسیون ندارد. مردم باید صبر کنند تا بهبود کامل پیدا کنند. این مورد در مورد کسانی که بیمار در قرنطینه هستند نیز صدق می کند. تا زمانی که احتمال آلوده شدن فرد به ویروس وجود داشته باشد ، باید منتظر بماند و پس از این مدت می تواند واکسینه شود.

آیا می خواهید در مورد زیست شناسی ، رویدادهای جهان و آخرین تحولات کرونا بیشتر بدانید؟ ردیابی ریشه های قابل اعتماد خارجی ؛ بیشتر مقالات معتبر و تأثیرگذار درباره پیشرفت علمی به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید همیشه دانش خود را در خاطر داشته باشند. اگر مهارت های زبانی شما کافی نیست ، می توانید کار مترجمان متخصص را کنار بگذارید!

تمایز بین مترجم زیست شناس و مترجم عمومی در ترجمه متون زیست شناسی روشن می شود. Transis در این مسیر با شماست و مقالات شما را با بالاترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن کرونا را تزریق کند؟

چه کسی نیازی به واکسیناسیون ندارد ، به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افرادی که آلرژی دارند یا قبلا شوک آنافیلاکتیک داشته اند یا واکنش های شدید آلرژیک دارند ، نمی توانند از واکسیناسیون جلوگیری کنند.

اگر شخصی قبلاً بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف داشته باشد ، باید فوراً واکسینه شود ، که این امر خطر بیماری شدید کرونا ویروس قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن های کرونا برای زنان باردار هیچ مشکلی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را بررسی کرده و در صورت لزوم واکسن بزنید.

عوارض جانبی واکسن های کرونا چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، التهاب محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، سرگیجه ، خستگی و تب از جمله اثرات آن است. این موارد در سه روز اول رخ داده و تقریباً پس از دو روز به پایان رسیده است. اگر این عوارض شدیدتر شود ، فرد باید با مرکزی که آمپول تزریق شده تماس بگیرد تا اقدامات بعدی برای درمان سریعتر انجام شود.

* گزارش آگهی

دکمه بازگشت به بالا