علمی و پزشکی

نقش تغذیه  در تسریع روند بهبودی بیماران کرونایی چیست؟

اعلامیه:

با شروع فصل سرماخوردگی بیشتر دیده می شود ، در افرادی که رژیم غذایی مناسبی دارند ، سیستم ایمنی بدن کارآمدتر است و وزن سرماخوردگی و دفعات آن کمتر و جریان درد کاهش می یابد و مقاومت بدن را افزایش می دهد. معادل ویروس کرونا.

بنابراین ، مهم است که مراقبت از تغذیه برای کاهش خطر عفونت ویروس کرونا یا عوارض آن در هنگام عفونت و بهبودی باشد. بنابراین ، می توان گفت که علاوه بر پیروی از دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده منظم از ماسک ، شستن منظم دست و فاصله اجتماعی ، تقویت مداوم سیستم ایمنی یک اصل مهم است که اهمیت سرما را دو چندان می کند زمان.

به یاد داشته باشید ، حفظ یک رژیم روزانه متعادل و متنوع و اطمینان از اینکه از رژیم غذایی روزانه خود به اندازه کافی ریز مغذی و پروتئین دریافت می کنید ، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری هایی مانند ویروس کرونا دارد.

منیره آمنیان در مصاحبه نازک نارنجی؛ برای پاسخ به این سوال که چه توصیه های تغذیه ای برای جلوگیری از بیماری عروق ویروس کرونا قلب لازم است و تا چه اندازه؟ وی گفت: “با مرور متون و گزارش های علمی در مراكز تحقیقاتی معتبر ، می توان تصور كرد كه برای مقابله با بیماری كووید 19 توصیه غذایی لازم است ؛ زیرا وضعیت سیستم ایمنی بدن به مایعات ، الکترولیت ها ، انرژی ، پروتئین ها و ریز مغذی ها ، بنابراین بیماران با کمبود شدید و کاهش اشتها ترجیح می دهند برای جلوگیری از افزایش وزن از تغذیه حمایت کنند و همچنین روند بهبودی را تسریع کنند. .

مصرف مقادیر بالای ویتامین هیچ اثر محافظتی اثبات شده ای برای جلوگیری از بیماری عروق ویروس کرونا قلب ندارد

وی از منابع روزانه ویتامین C ، از جمله انواع میوه ها و سبزیجات ، از جمله سبزیجات برگ سبز و مرکبات ، جوانه ها ، مصرف روزانه پیاز خام همراه با غذا و استفاده از شلغم استفاده می کند. سوپ و خورش به دلیل مقادیر بالای ویتامین C ، مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین D مانند تخم مرغ ، شیر پاستوریزه و ماهی های چرب ، مصرف روزانه منابع غذایی آهن و آجیل های گیاهی و نمک ، تخم مرغ ، حبوبات ، گوشت بدون چربی و غلات سبوس دار ، مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین های گروه B شامل میوه ها و سبزیجات ، غلات سبوس دار ، حبوبات ، شیر پاستوریزه و محصولات لبنی ، گوشت ، زرده تخم مرغ ، روزانه مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید (6-8 لیوان) برای حفظ مقاومت شدید. با افزایش سطح مقاومت برای جلوگیری از تاج گذاری.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، در مورد دلایل عدم استفاده از مکمل های غذایی در طول تاج ، افزود: “تمام ویتامین های بدن خود را برای افزایش سطح مصرف کنید برای مقاومت و مبارزه با بیماری و درمان توسط منابع غذایی “. بنابراین ، توصیه نمی کنید تمام مکمل ها را در این شرایط مصرف کنید. از آنجا که دوزهای بالای ویتامین ها و مواد معدنی اثرات محافظتی برای جلوگیری از بیماری های عفونی اثبات نشده است.

امینیان غذاهای چرب و نمکی مانند کنسرو ، فست فود ، میان وعده های شور و … را از جمله غذاهایی می داند که سطح مقاومت در بدن را کاهش می دهد و دلیل توجه به این موارد را در این زمینه بیان می کند. .

توصیه های تغذیه ای برای بیماری های تنفسی و تب

او روزانه کربوهیدرات های پیچیده ای از جمله نان و غلات ، حبوبات ، میوه ها و سبزیجات برای تأمین انرژی حیاتی و مواد مغذی ، مصرف روزانه منابع غنی از پروتئین از جمله گوشت ، نان و غلات ، حبوبات ، شیر پاستوریزه و لبنیات ، تخم مرغ و سبزیجات بدون نمک) ، مصرف روزانه روغن های گیاهی مایع برای تأمین اسیدهای چرب مفید و مفید ، روزانه به مقدار کافی آب و مایعات بنوشید (6-8 لیوان) تا محلول ترشحات مجاری هوایی را حل کنید ، مقدار کمی غذا مصرف کنید و به جای پرخوری ، مصرف غذاهای چرب ، مصرف چربی و غذاهای شور را به دلیل افزایش التهاب دستگاه تنفسی به عنوان توصیه تغذیه ای برای بیماری های تنفسی محدود می کنند.

سرپرست تیم تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه می دهد: مصرف آبگوشت با نمک برای جبران سدیم در بدن و مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از پتاسیم ، از جمله کیوی ، موز ، آلو ، پرتقال ، اسفناج ، جعفری ، سیب زمینی ، هویج ، کدو تنبل ، گوجه فرنگی ، مصرف روزانه منابع پروتئینی حیوانی از جمله گوشت ، شیر پاستوریزه و لبنیات ، تخم مرغ ، مصرف منشا ویتامین A این زرده تخم مرغ ، شیر و فرآورده های لبنی ، اسفناج ، کاهو ، هویج ، کدو تنبل ، موز و مرکبات از آنجا ایجاد و به دنبال آن تقویت سیستم ایمنی بدن ، مصرف غذاهای غنی از ویتامین های D ، E ، B ، C و روی و آهن ، تخم مرغ ، شیر پاستوریزه و ماهی های چرب ، سبزیجات سبز و مرکبات ، جوانه ها ، انواع گوشت ، غلات سبوس دار ، حبوبات و عصاره های گیاهی بدون نمک شامل توصیه های مواد مغذی برای بیماری های تب دار.

آیا طب سنتی به جلوگیری از بیماری عروق ویروس کرونا قلب کمک کرده است؟

وی گفت: “ویروس ها بدون همکاری و درگیر شدن بدن میزبان نمی توانند تکثیر و بیماری زا شوند.” “افرادی که دچار کمبود تغذیه ای و سیستم ایمنی ضعیف هستند ، پس از آن به احتمال زیاد به عفونت های ویروسی و شدت بیماری مبتلا می شوند.” بنابراین ، مصرف کافی مواد مغذی تحریک کننده مقاومت برای پیشگیری و درمان بیماری ضروری است.

“آیا طب سنتی واقعاً به پیشگیری از بیماری ویروس کرونا قلب کمک می کند؟” وی خاطرنشان کرد: طب سنتی بخشی از میراث ایران است و به دلیل تلاش بسیاری از اندیشمندان در دوره های مختلف و تجربیات آنها به دست آمده است و نکات ظریفی وجود دارد که البته طب مدرن از آنها بهره مند شده است آن را با دانش و تحقیقات فعلی نشان دهید و گسترش دهید. ارائه شده

امینیان با تأکید بر اینکه طب سنتی راه حل هایی برای مشکلات جسمی و روحی ارائه می دهد که در پیشگیری و درمان بیماری ها بسیار مفید است ، می گوید: “گاهی اوقات این دارو برای کسانی پیدا می شود که درآمد ندارند ، نمی توانند بخوانند یا هیچ ارتباطی با مردم ندارد. ” سو Ab استفاده و اطلاعات نادرست ، غیر علمی و گاه مخاطره آمیز برای مردم داده شده و نتایج ضعیفی به دست آمده است. بنابراین باید از آموزه های این دارو زیر نظر متخصصان مربوط در این زمینه مصوب وزارت بهداشت استفاده شود.

دکمه بازگشت به بالا