علمی و پزشکی

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای جهت تقویت سیستم ایمنی

رهبر گروه بهبود تغذیه جامعه در مرکز بهداشت آذربایجان شرقی توضیح داد

اعلامیه:

فتح الله پورعلی با اشاره به نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با Covid 19 و سایر بیماری های عفونی گفت: غذاهای جداگانه مانند زنجبیل ، دارچین ، سیر ، لیمو و غیره ذکر شده است ، اما باید به خاطر داشت که تأکید بر مصرف برخی غذاها و خوردن غذاها مناسب نیست.

وی می افزاید: به عنوان مثال ، اگرچه سیر یک ماده غذایی مفید است ، اما مصرف زیاد روزانه می تواند باعث آلرژی ، مشکلات گوارشی و التهاب بدن شود ، بنابراین هیچ یک از این اطلاعات و توصیه ها و تبلیغات مستند نیست. و پشتیبانی شده توسط علم.

وی خاطرنشان کرد: “ما باید به یاد داشته باشیم که هیچ رژیم غذایی به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای بدن به مواد مغذی مورد نیاز بدن ، از جمله ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها و غیره را تأمین کند. بنابراین هرم راهنمای غذا گروه هایی دارد. رژیم های غذایی مختلف به عنوان اساس و الگوی تغذیه سالم تعریف می شوند.

وی می گوید: “بدن ما به همه گروه های غذایی نیاز دارد تا به طور متعادل با هم كار كنند تا بتواند به خوبی كار كند.” مقالات زیادی در مورد ارتباط بین مصرف مداوم برخی از غذاها مانند زنجبیل ، کیوی ، قارچ های مختلف و شیرین بیان با سیستم ایمنی بدن نوشته شده است. اگرچه مصرف مواد غذایی در طولانی مدت بر سیستم ایمنی بدن وی تأثیر می گذارد ، اما به این معنی نیست که مصرف این غذاها یک درمان یا راه حل قطعی برای جلوگیری از بیماری است.

وی ادامه می دهد: “برخی افراد سودجو و تجار ، بر اساس علاقه شخصی یا عدم دانش و عدم حمایت علمی ، به مردم و بیماران توصیه و توصیه می کنند که طب سنتی و داروهای خود را کنار بگذارند و زنجبیل اضافه کنند. ، لیمو شیرین و سایر مواد. به غذاهای خاص بروید ، زیرا این توصیه بسیار خطرناک است و مصرف برخی از داروها یا غذاهای طبیعی اگر برای درمان علمی مضر نباشد مضر نیست و جای سوال نیست ، اما نقشی در درمان بیماری ندارد.

تأكید شده است كه امروزه ، پزشكی مبتنی بر شواهد اولین كلمه در پیشگیری و كنترل بیماریها است و ارائه توصیه هایی به فرد یا گروه خاصی در كل جامعه بدون اسناد و مدارك و پشتیبانی وجود ندارد. در علم ، او می گوید: هیچ غذای خاصی وجود ندارد هیچ معجزه ای برای بهبود سیستم ایمنی بدن وجود ندارد و باید همه مواد تشکیل دهنده رژیم غذایی ما باشد.

رئیس گروه شفابخشی تغذیه جامعه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود گفت: “یک نوع غذا و مجموعه ای از گروه های غذایی مانند مصرف کافی غلات ، میوه ها و سبزیجات ، پروتئین ها و حبوبات در صورت کافی ، می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

دکمه بازگشت به بالا