اقتصادی

فراموش‌کده‌ای به نام بافت فرسوده

بیش از 20 میلیون نفر در مناطق ناامن و ناامن زندگی می کنند که از حدود 15 سال پیش سالانه 10 درصد تجدید می شد و حتی اگر آماری در دسترس نبود ، به گفته کارشناسان ، احتمالاً 15٪ از این هدف. متوجه هم نشد.

به گزارش نازک نارنجی ، برنامه سالانه نوسازی و بازیابی 10٪ بافت های بلااستفاده در برنامه های پنج ساله توسعه کشور گنجانده شده است ، اما در حد ضرورت و شاید در گذشته پیشرفت نکرده است 15 سال. سالانه 100000 واحد مسکونی نیاز به تعمیر و تعمیر در زمینه های غیرقابل استفاده دارند ، اما آنچه دور از اهداف اجرا می شود.

مهمترین اقدامی که دولتهای گذشته برای دستیابی به این هدف انجام داده اند ، افزایش گاه به گاه تعداد تأسیسات بافتی کنترل نشده است که اکنون به 250 میلیون تومان برای از سازندگان حرفه ای در هر واحد ، اما 50 میلیون تومان با یارانه دولت و نرخ بهره. 9٪ است و باقیمانده مبلغی که با سود 18٪ پرداخت می شود.

40٪ تهرانی ها با لباس های نامناسب و فرسوده زندگی می کنند

طبق آماری که نژاد بهرام ، یکی از اعضای شورای شهر تهران ارائه داده است ، 40٪ از جمعیت تهران در مناطق ناپایدار و فرسوده زندگی می کنند و در محیط های نسبتاً نامشخص زندگی می کنند. البته وی همچنین گفت که بودجه تعمیر سرمایه طی 3 سال گذشته 10 برابر افزایش یافته است. این رقم به دلیل بالا رفتن هزینه به دلیل افزایش مصالح ساختمانی تغییری در تعمیر و به حساب نمی آید.

وعده ساخت 145000 مسکن ملی در مناطق دور افتاده

وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد 145000 واحد مسکونی در مناطق ناکارآمد و تخریب شده احداث کند که 100000 واحد مردم و 45،000 واحد شرکت بازآفرینی شهری ایران پیچیده است دولت ، اما شواهد و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این برنامه آنطور که باید و احتمالاً سال گذشته پیشرفت نکرده است.

روند ترمیم و ترمیم آهسته را می توان از تعداد تسهیلات اختصاص داده شده به بافتهای غیر بافتی به وضوح مشاهده کرد. به گفته مدیر امور اعتباری بانک مسکن ، از ابتدای سال 1398 تا پانزدهم مرداد 1399 ، فقط 13 هزار و 399 تسهیلات از سازه های محصور شده به مرحله امضا رسیده اند.

به گفته مهدی عبوری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ، نوسازی سازه های ضعیف ، علی رغم اینکه در سال های گذشته آمار دقیقی ارائه نشده است ، به دلیل تغییرات و تغییرات ، کند بوده است – همچنین در شاخص های ماشین آلات و انقباض بازار مسکن و ساخت و ساز غیرقابل توضیح. .

ما برای انجام دوباره کمبود داریم

حسن محتشم ، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران ، خاطرنشان کرد: حدود 15 سال پیش ، هر سال 10 درصد از بافت تعبیه شده نیاز به ترمیم داشت ، اما این هدف می توانست به طور کامل محقق شود. -چند سال پیش اما طی این سال ها ، شاید به اندازه 15 درصد از برنامه پیشرفت نکرده است ، در حالی که بیش از میزان حاشیه سازی افزایش یافته است. یعنی ما نه تنها در زمینه نوآوری پیشرفت می کنیم بلکه دیر هم داریم.

در همین حال ، ترکیب تقاضای انباشته برای تغییرات اقتصادی معجون تلخی را برای متقاضیان مسکن ایجاد کرده است. تا اینکه برای تسکین تلخی به شهرهای اقماری متوسل شدند. براساس گزارش های میدانی ، فروش مسکن در شهرهای اطراف تهران در ماه های اخیر رونق داشته و ممکن است منتظر بدتر شدن حاشیه نشینی باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا